Inlägg från: Fjärilen |Visa alla inlägg
  • Fjärilen

September 2012

Cosy skrev 2012-01-27 09:01:34 följande:
    awsome!!

de är hur bra som helst
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Pörcy skrev 2012-01-27 10:15:28 följande:

Fjärilen: Gud va läckert med flygbiljetter!!! Riktigt häftiga kort!

Min klänning kom igår så jag sprang och provade den på lunchen.. Mycket bättre i färg än jag trodde!! Satt superbra men kanske behöver trixas lite. Ska åka dit på onsdag med mamma och prova med lite bättre föutsättningar (andar underkläder, och skor) och mer tid!

Tack va snälla ni är :)

Va roligt att klänningen satt så bra
  • Fjärilen

Vi köpte vigselring igår. Blev inte alls den jag hade tittat på innan. Utan Himla från schalins, som matchar min förlovningsring.

Vigselring

Förlovningsring
    Klicka på bilden så visas ringen i rödguld

• Fjärilen

Va roligt att ni gillade mina ringar :)

I helgen ska vi gå på bröllopsmässan och försöka få färdogt inbjudningarna. När ska ni skicka er inbjudningar?

• Fjärilen

Vi måste sätta OSA i början på maj redan, för då måste stället vi ska vara på få reda på exakt hur många rum vi behöver. Fast om man nu ska åka till Italien, så borde man ju veta det i början på maj redan, tänkte jag..... Annars så hade jag nog satt OSA datum i juli eller augusti...

• Fjärilen

Nu har jag äntligen köpt papper, kuvert, frimärken och annat piff till Inbjudningskorten. Vi har även bestämt layout. Så nu till helgen så ska vi sätta oss och producera inbjudningar :)

• Fjärilen

Var o provade min vigselring häromdagen och den var super fin. Nu längtar jag ännu mer tills den 8:e september :) Ska lägga upp bild senare.

Vi har gjort färdigt vår hemsida och i helgen ska vi pyssla ihop våra inbjudningar.

• Fjärilen

I förlovningsringen så har vi den andras namn + datum. I minvigselring kommer vi att ha initial hjärta initila och daum. Och det kommer att graveras in i min älsklings med.

• Fjärilen

Idag efter jobbet så ska jag äntligen posta våra inbjudningar. Ska lägga upp bild på dom senare. Ska bli så skoj att de äntligen ska skickas. Kommer säkert inte få svar  på länge, men sitter ändå och små ler  och känner mig lite pirrig :)

• Fjärilen

Ungbrud: Jätte fin klänning.

Har alla köpt klänning nu utan jag?

Jag fick faktiskt 3 samtal igår ifrån närmaste familjen om att de gillade inbjudan och de såg detaljerna som man hade lagt lite tid på :)

• Fjärilen

Jag har haft super mycket att göra på jobbet, så vår planering har varit nere på noll nu i ett antal veckor.  Har jobbat super mycket över tid och helger.

Vår OSA datum gick ut nyligen och det är 3 som har tackat nej och en som fortfarande inte har svarat. Trots mail och sms. Tycker det är dålig stil, det räcker med ett ord liksom: nej....Hur svårt kan det vara?

I vilket fall som helst , så har jag fortfarande inte ens provat någon klänning och börjar få smått panik.  Hur lång tid brukar det ta för klänningsaffärer att få in klänningar?

• Fjärilen

Hej, 
    Super länge sedan jag skrev här. Har haft så himla mycket på jobbet och var bortrest i flera veckor med jobbet. Samtidigt så hade jag ångest för att jag inte hade fixat klänning och skor samt att vi inte hade valt hur vi vill ha saker och ting. Men mitt i allt så fick jag en extra energi kick och fixade i stort sett allt :)

Första klänningen i första affären blev det ch där fanns både skor och handväska. Super bra.
    Här kommer en bild på klänningen:

Det ends stora som jag har kvar är att välja brudbukett.
    Jag har fasntat lite för denna, men vet inte om det går att få tag på ranucklar i september i Italien?
    Vad tycker ni om buketten?

• Fjärilen

Tack, jag ska fråga floristen om det är möjligt med ranuklarna. Jag tycker dom är hur fina som helst :)

Angånde min klänning tror ni man behöver ha underkjol?

• Fjärilen

Jag tycker att det är så spännande, dagen närmar sig med stormsteg känns det som.

Vi var ute i veckan och införskaffade allt utom underkläder till mig.

Så det som är kvar är att pyssla ihop:
    Vigselprogram
    Strutar att ha blommblad i
    Bordsplacering
    Bordplaceringslappar
    Funderar på att göra utsmyckning till tändsticksaskar (vi tänkte bjuda på cigarrer)
    Blomma till håret till brudnäbben

Kanske har glömt något, men vi har präst, varandra, hindersprövning, kläder och ring. Så egentligen så har vi ju redan allt som behövs Tungan ute

Hur går det för er?

• Fjärilen

Sirfisen, jag svarde dig i din andra tråd. Hoppas att du hittar något.

Jag skulle sprejmåla handtagen till vigselprogrammet, som ska vara en solfjäder, i går i svart färg. Hade testat med en och det gick super bra. Det som jag inte tänkte på igår var att det blåste ute och jag fick all färg på min vänster hand. Tur var att jag hade tagit av mig min förlovningsring. Sedan stog jag i ca 30 min och skrubbade med tvål och vatten för att få bort den svarta färgen, värst var mina naglar som såg ut som jag var goth. Men till slut så fick jag bort det.

De andra sprejades på ett helt annat sätt och med handskar :)

Lägger upp bild sen när de är klara.

• Fjärilen

En kollega frågade igår om när det var jag skulle vara ledig....Och när jag kollade i kalendern så är det ju bara 3 veckor kvar....så spännande.
    Satt och gjorde vita tygblommor igår som jag ska pryda diverse saker med. Ska försöka lägga in bild senare.

Hur går det för er andra?

• Fjärilen

Jag blev också hippad i helgen :)
    Vi skulle ner till skåne, men när jag satt halvnaken och gjorde mig irodning så kom mina söta kompisar in. Blev överaskad.

De hade tema Zorro. Så jag fick samma modell som mitt älsklingslinne, där de hade tryckt på lite text. En zorro hat, en söt mask, en stor röd tygblomma och en värja.

Först satt vi och drack lite champagne och åt jordgubbar och annan god frukt. Under tiden så fick jag se min söta prins på video som var interjuvad och så fick jag gissa vad han hade svarat på frågorna. Jag tyckte att jag hade rätt på de flesta av frågorna. Sedan bar det av till fäktning. Hur skoj som helst faktiskt. Vann nästan :) Dock fick jag en massa blåmärken på mitt ben, för alla träffade precis på samma ställe. Tur att man har lång klänning.

Sedan så hade vi picknick med bubbel och med lite hälsningar ifrån andra kompisar som hade haft förhinder.

Efter detta så bar det av in till centrum där vi gick in på restaurang, där blev jag lite orlig, men det visade sig att de hade en spaavdelning under. Så där stod det upphällt mer bubbel och mer frukt och så hade vi en egen stor bubbelpool. Sedan så satt vi där länge och myste med mer hälsningar, mer frågor och mer drinkar.

Efteråt så bar det hem till min tärna där de hade gjort massa goda tapas rätter och då hade de gjort Jepordy, där jag fick tävla mot de andra med kategorierna, mig själv, min prins, zorro, vår hemstad och toscana (där vi ska gifta oss). Gick lite dåligt först då jag glömde att det skulle vara en fråga. Men den här gången vann jag :)

Jag var supernöjd med min möhippa, den var planerad efter vad jag gillar att göra. :)

Sedan igår så lyckades jag ramla och skrapa upp mina knän. Min fot vek sig under mig och så snubblade jag i en backe med massa grus. Min första tanke var, fasen nu stukade jag foten och kan inte ha på mig mina bröllopsskor. Min sambos tanke var, skit nu slår hon sönder sitt ansikte.....

Foten verker bara lite och mina knän här  supertrasiga, men tur att jag ska ha lång klänning som sagt. Annars hade det inte varit så skojigt just nu :)

Igår gjorde vi äntligen färdiga våra vigselprogram.

Nästa gång jag går ut o går ska jag ha på mig hjälm med visir tror jag ;)

• Fjärilen

Nu har jag nästan pysslat färdigt, har bara blomsterkonerna kvar och göra bordsplaceirngslapparna.
    Glömmer av att ta kort på mitt pyssel hela tiden så at jag kan lägga upp. Men på fredag så går jag på semester äntligen :)

Har bokat in oss på spa på söndag till måndagen så vi kan slappna av :)

Svar på tråden September 2012