• Sarus

September 2012

ungbrud skrev 2012-02-21 23:32:31 följande:
    Köpte min klänning idag!
    Sorry för en dålig bild..

Nu börjar det hända lite saker här borta. Har vart bort rest ett tag och nu är jag hemma och kan planera för fullt. Tårta ska jag kolla på lördag och blommor i början på nästa vecka! Inbjudningarna ska vi beställa nu i veckan. Så kul när det börjar hända grejer!
    Jättefin! Passar dig perfekt!
  • Sarus

Birdcage är så coolt men passar tyvärr inte min klänning. Men supermodernt är det!
    Så blir nog lång slöja för mig istället.

• Sarus

Nån som gjort inbjudningskort? Jag har gjort flera ;) men kan inte riktigt bestämma mig. Var tydligen inte så pysslig som jag trodde :)

• Sarus
    Sirifisen skrev 2012-02-28 19:40:32 följande:
    Här har ni en nyförlovad liten sak sedan en vecka som ska gifta sig 1 sept. Redan hunnit planera inbjudningskort, bordsplaceringar, gästlistor, bokat plats, bestämt färgtema o ska boka vigselförrättare snart samt lämnat in ringar för omarbetningar (min är gammal som vi fått o sambons är en fd förlovningsring som ska göras om). 

Men när är det egentligen för tidigt att börja? Är ju 7 mån kvar o sambon, ehrm, fästmannen, känner sig överkörd o tycker allt går i en rasande fart. Planerar vilka blommor som ska odlas (gör egna buketter o arrangemang) men vi ska utöver själva bröllopsmiddagen med familj planera en bröllopsfest för kompisarna veckan efter.

Men när gör man egentligen vad o finns det någon särskild ordning? Hur har ni gjort?
    Nyfiken vad ska du odla för blommor?

Kyrka och lokal var det jag bokade först.
  • Sarus

Super fin klänning och bara 1300!! Billigt!

Det är ju inte priset som gör bröllopet utan människorna i det Solig 

Nu har tärnklänningarna kommit. Satt toppen och kommer säkert bli bra. Ville ha nått som de kunde använda efteråt. Lägger in en bild fast ni redan sett. Jag gillar att bild- bomba ;). Vågar inte lägga in min inbjudningar haha pyssla va inte min grej Tyst

• Sarus

Hellu,

har ni börjat titta på skor? Känner att det är så långt kvar att det är bättre att vänta tills sommar skorna har kommit. Men jag vet att jag vill ha höga klackar (I love) och kanske i nån kul färg istället för ivory men man vet aldrig :)

Kollar lite på dukning men tycker det är så svårt. Vill inte ha det för plåttrigt men inte för lite heller. Ska ni dekorera er lokal eller det ingår i lokal där ni har er fest?

• Sarus
    MalinH84 skrev 2012-03-02 18:09:10 följande:
    Idag äntligen har jag köpt min klänning! Känns såååå bra! Och min tärna ringde från thailand och meddelade att hon nu håller på och syr upp sin tärnklänning och den lät toppenfin. Så blev en mycket trevlig fredag =)
    Va roligt. Vad blev det för någon?
  • Sarus

Idag kom min underkjol som jag beställt från Ebay, 220 kr blev det och den sitter perfekt och ger klänningen bra form. Skönt när man kommer billigt undan :)

Svar på tråden September 2012