• Gorgeousnes

Vi firar 1 år! Har inga planer hjälp!

Nu har min vackraste prinsessa och jag varit gifta i ett år den 11:e september 2011.
    Vad har ni för planer vad har ni gjort för att fira.
    Vi hade ett fantastisk bröllop med finaste gästerna, bra musik, god mat, åkte helikopter till festen, så fina tal, och en alldeles fantisk och helt magisk vigsel.

Nu är det en vecka kvar till att fira ett år vad hade ni gjort?

Vi sitter i ett hem som genomgår renovering, min fru kan inte ta semester då hon just tillträtt en ny chefstjänst.
    Jag är alltså i desperat behov av tips.

• Svar på tråden Vi firar 1 år! Har inga planer hjälp!
  • KirsiLaa

Jag tycker att det räcker väl med middag på en lugn och trevlig restaurang. Kanske ta in på hotell i hemstaden för att mysa och komma bort från renoveringen en natt. 

• ClaraH
    ClaraH skrev 2011-09-03 10:19:14 följande:
    Man behöver ju inte resa långt, ni kanske kan ta en natt någonstans. Det finns ju en massa ställen där man kan äta och mysa. Googla på smultronställen. Eller ta inte på hotell i er hemstad, ni känner säkert till bra restauranger där.

Var bor ni?
    Det skulle förstås stå "ta in på hotell"
  • Vickymb

Vi firar ett års bröllopsdag imorgon...men börjar firandet ikväll. Vi fick desvärre inte den bästa upplevelse på hotellet vi hade bokat till våran bröllopsnatt så vi fick av hotellchefen en ny övernattning. Så ikväll ska vi äta på en supergod italiensk resturang och sedan mysa lite på hotellet...bara slappna av och ta det lugnt. Hotellet har stans bästa brunch så den njuter vi av i morgon och senar på kvällen har vi bjudit in dom som hjälpt oss mest med vårt bröllop,
    min mans föräldrar och ett vänpar till oss. Det ska bli en lugn och mysig helg. =)

• Gorgeousnes

Vi skämmer ju bort oss med att äta ute 2-3 ggr i veckan som det är. Så vill gärna göra ngt speciellt! Bor i Stockholm. Mysigt med brunch å bjuda alla.

• Kattpoet

Första året är bomullsbröllop så min karl fick en tshirt.

Jag finner det konstigt att fira  ens första bröllopsdag med andra människor,  första bröllopsdagen ska ju vara något intimt som visar att  man bryr sig  och lärt känna den andra personen under året som gått.

Vad är hennes favorit glass,  favorit godis och favorit hemlagad mat? 

• Gorgeousnes

Lite kuligt med bomullströjan! Min fru har 100 favoriter av allt :)! Kom med mer tips gärna. Jag har totalt hjärnsläpp så mycket annat just nu, tyvärr :(.

• 20090801

Vi var nyblivna föräldrar och glömde bort vår första bröllopsdag, den andra tillbringades på skilda håll men vi har bestämt oss för att ta en spaweekend längre fram i höst vinter givetvis utan barn.

• Vi2alltid

Vi har gjort det till en tradition att hitta på något roligt att göra tillsammans, som inte är romantisk middag med levande ljus - det kan man ju ha lite när som helst. Vi ville göra något där vi verkligen umgås, men samtidigt måste det ju inte vara med övernattning och hela kittet utan bara över dagen eller kvällen.

En gång åkte vi till äventyrsbad och lekte runt som små barn i vattnet, och sen avslutade med jacuzzin. I år jobbade vi båda två, så på kvällen tog jag med min man på hemligt äventyr - rida islandshäst. Något år kommer det säkert bli gokart eller nåt sånt.

Gör något som ni båda skulle vilja prova på, något kul tillsammans! Men gör det inte till en jättegrej, det vitkigaste är att ni är tillsammans. Och slår man på för stort kan det ju bli lite jobbigt att göra det varje år - att göra en längre resa tänker jag nog att vi gör när vi firar någon jämn bröllopsdag.

• Gorgeousnes

Mysigt med aktiviteterna :)! Undrar vad vi skulle kunna hitta på, vi kan tyvärr inte göra några aktiva aktiviteter längre efter svåra skador. Så vi brukar mest gå på bio, konsert å teater numer. Måste tänka lite till. Vi är tyvärr inte så välsignade att vi har barn så då har vi valt att försöka sätta lite guldkant på vår vardag och det ibland kan bli lite överdrivet men vi gillar det :)!

Svar på tråden Vi firar 1 år! Har inga planer hjälp!