Inlägg från: Fröken Emma |Visa alla inlägg
  • Fröken Emma

Höll din budget?!

Vi har gjorten budget på 75 000:- 65 gäster buffe
    klänning 5000, ringar 5 000
    frisör o florist i släkten
    fotograf 3 000
    skor, dekorationer mm

Hela tiden kommer jag på nya saker jag vill ha, bordsdekorationer, stolsöverdrag. material till lekar, lådor till toaletterna med bra att ha saker till gästerna
    Små presenter på rumet när dom chekar in. såpbubblor, m mm

Gästerna står för egen resa och övernattning.

Men det känns som om jag har glömt nått viktigt. Men vad?

Så snälla hjälp mig o berätta vad ni missade!
    ELLER vad som gjorde att ni "fick pengar över".

• Svar på tråden Höll din budget?!
  • Fröken Emma

Ja ringarna är inte i guld, troligen volfram.
    Klänning kommer jag antinge beställa från kina eller köpa en på rean nu.

Resa blir en weekend i prag eller liknande, för vi åker tre veckor till mexico innan bröllopet. Som tur är ingen av dom med i budgeten då den ena går på över 50 000:-

Det jag är mest orolig över är maten. .... Väntar pris på det i veckan.

• Fröken Emma
    Fästis skrev 2011-09-07 16:01:48 följande:
    Första budgeten låg på 45 000, nu ungefär två månader sernasre har vi gjort en ny överslagsräkning med mer detaljerade priser och har redan passerat 55 000...

Jag blir knäpp på alla småsaker, som typ blommor på borden, placeringskort och fruktfat framåt kvällen som tickar på!
    Fruktfat lät lite överkurs.
    Jag har bestämt mig att ta bort godisbuffen. Komer finnas chips o annat. Godisskål till barnen.

Vi kommer ha ostbricka som efterätt o sedan tårtan
    grillad korv o hamburgare som vickning.
  • Fröken Emma

Hallå.
    Det var inte meningen att det skulle bli tävling här om vem som hade lägst budget!!!
    Det är väl inga konstigheter att klara sig under 10 000 om man vill ha det i en matsal med få gäster osv.

Vi ska ha det på en Ö. Ett litet mer svårbudgeterat då vi ska ta med oss all dricka, förrätt, kött till varmrätt och göra egen vickning.

Igår var vi i skogen o plockade 60 l kantareller. Så det räcker till förrätten för 70 personer (smörstekta kantareller på bröd) o dessutom lite till oss själva;)

Sen kommer jag göra som SnartFruSir.
    Sy egna servetter som jag sedan lämnar in till ett klädtryckeri, som även broderar, för att få dit gästens namn. Använder sedan servetten som bordsplacering OCH en present att ta med sig hem :)

Köttet vi tar med oss är ett vildsvin, som ska rökas i förväg och sedan värmas över öppen eld.
    Vickning ska vi göra janson dagen innan, serveras med hårt bröd o smör o öl.

• Fröken Emma
    Kattpoet skrev 2011-09-12 09:53:14 följande:
    Fröken Emma, 1 vi var inte i en matsal, vi var i Morrison Duncan hall, vilket är byn samlings lokal, är otroligt vacker och hade både scen, bar och stora fönster och kostade så lite eftersom min make föräldrar tillhör byn. Eftersom allt som rör byn sker här så finns allt som behövs för att ha fester, middagar, byråd och barntimmar , hela byn har gått ihop för att ha denna lokalen så fin.

2. Jag börjar tröttna på att få gnäll för att jag hade ett bröllop under 10 000 kr. För oss , i min lilla fattiga värld är 10 000 kr något jag inte kan spara ihop på ett år, det går inte, det finns inte 800-900 kr över varje månad att lägga undan. För mig är 10 000 kr en förmögenhet. Och det är många brudar som sitter med 10 000 kr och säger att de kan inte gifta sig för kostanden idag för ett bröllop är runt 25000- 35000 kr. Vill du att jag ska ljuga och lägga till en nolla?
    allt jag ville var att det inte skulle bli en tävling.
    Och NEJ, man behöver inte lägga en förmögenhet på sitt bröllop.

Det handlar om hur man ska hålla sin budget.
    Eller gärna under, och ändå ha kvar dom där lite extra sakerna som toalettkorgar och sopbubblor.
  • Fröken Emma
    SnartFruSir skrev 2011-09-12 09:48:29 följande:
    Transport av gästerna t/r kanske kan vara bra att ta med i beräkningarna då. Och även transport av allt annat. :)
    Exakt.
    Håller på o kollar priser på båttaxi om det i längden blir billigare än att åka waxholmsbolaget.
    Från början var det tänkt att gästerna får stå för transporten själva. Men så stötte vi på parkeringsavgifter på fastlandet. Skyhöga.
    Så nu kollar jag även pris på abonera buss från slussen och en timme ut på värmdö. kontra parkeringskostnaden.
Svar på tråden Höll din budget?!