Bestick, porslin ingick i hyran av lokalen, sådant kollade vi upp så vi inte behövde hyra. Vi hade betalbar vare vi ville eller inte eftersom det kostar skjortan att få servera alkohol utanför hemmet till gäster i Skottland. Spriten är billig men tillståndet är apdyrt.
Klänning, jag fick ha en gammal klänning eftersom jag svällde upp pga allergier, annars kostade min klänning 200 kr och makens kläder hyrdes för 500 kr. Tårtan och fikat efte rmaten gick på 500 kr eftersom jag och styvdottern bakade allt.
Det som var dyrast för oss var den borgliga vigsel i Skottland, den var jättedyr men värt allt.
Vi hade inget färgtema, blommorna var plockade i by, det var fint utan perfekt färgmatching och vi hade plockat bort allt onödigt "favours, toalettkorgar och allt sådant.
Visserligen hade vi plopp och kexchoklad som vi matade byns barn med, vet ej vem av de svenska gästerna som hade det med så de har jag inte räknat med i det hela.
Och vi hade inte mer än 10 000 kr, det fanns inget om vi inte ville offra våran framtid tillsammans och framtiden var det viktiga för oss, inte en dags fest.