Inlägg från: Kattpoet |Visa alla inlägg
  • Kattpoet

Höll din budget?!

Ja vi höll budgeten på 10 000 kr, vi  gick till och med under och då har vi även räknat in cateringen vi fick som present av hans föräldrar, så även med den så gick det på mindre än 10 000 kr.

Vi skrev en lista på vad vi behövde, vad som var drömmar  och vad vi ville uppnå  och sedan planerade vi helt ifrån  hur mycket saker och ting fick kosta, vi hade inte lyxen att lägga ut mer än 10 000 kr  och dessutom ansåg vi att vi inte ville start vårat liv tillsammans skuldsatta.

• Kattpoet

Bestick, porslin ingick i hyran av lokalen, sådant kollade vi upp så vi inte behövde hyra.  Vi hade betalbar vare vi ville eller inte eftersom det  kostar skjortan att få servera alkohol utanför hemmet till gäster  i Skottland. Spriten är billig men tillståndet är apdyrt.
    Klänning, jag fick ha en gammal klänning eftersom jag svällde upp pga allergier, annars kostade min klänning 200 kr  och makens kläder hyrdes för 500 kr. Tårtan och fikat efte rmaten gick på 500 kr eftersom jag och styvdottern bakade allt.

Det som var dyrast för oss var den borgliga vigsel i Skottland, den var jättedyr men värt allt.

Vi hade inget färgtema, blommorna var plockade i by, det var fint utan perfekt  färgmatching och vi hade plockat bort allt onödigt  "favours, toalettkorgar och allt sådant.  

Visserligen hade vi plopp och kexchoklad som vi matade byns barn med, vet ej vem av de svenska gästerna som hade det med så de har jag inte räknat med i det hela. 

Och vi hade inte mer än 10 000 kr,  det fanns inget om vi inte ville offra våran framtid tillsammans och framtiden var det viktiga för oss, inte en dags fest. 

• Kattpoet

Nudax, vi hade bara officellt varit ihop i fem månader när vi gifte oss och vi hade inga stora summor att spara undan till bröllopet,  han hade fått lite extra pengar och vi hade en enda möjlighet att gifta oss och flytta ihop.  Vi var ju i två olika länder. Så vi tog den.

• Kattpoet

Fröken Emma, 1 vi var inte  i en matsal, vi var i Morrison Duncan hall, vilket  är byn samlings lokal,  är otroligt vacker  och hade både scen, bar och  stora fönster och  kostade så lite eftersom min make föräldrar tillhör byn. Eftersom allt som rör byn sker här så finns allt som behövs för att ha fester, middagar, byråd och barntimmar , hela byn har gått ihop för att ha denna lokalen så fin.

2. Jag börjar tröttna på att få gnäll för att jag hade ett bröllop under 10 000 kr.  För oss , i min lilla fattiga värld  är 10 000 kr något  jag inte kan spara ihop på ett år, det går inte, det finns inte  800-900 kr  över varje månad att lägga undan.  För mig är 10 000 kr en förmögenhet. Och  det är många brudar som sitter med 10 000 kr och säger att de kan inte gifta sig för  kostanden idag för ett bröllop är runt 25000- 35000 kr. Vill du att jag ska ljuga och lägga till en nolla?

• Kattpoet

Och jag HÖLL min budget, vilket jag sa!

Svar på tråden Höll din budget?!