Inlägg från: Anpeca |Visa alla inlägg
  • Anpeca

Var ska man åka för att verkligen ha det lyxigt?

Har varit i Thailand flera gånger och älskar landet men skulle definitivt inte välja det om man är ute efter en lyxig bröllopsresa på tu man hand med en känsla av paradiset! Jag gifte mig 20 augusti, hade bröllopsfest där alla övernattade och åkte sedan dagen efter direkt efter frukost och paketöppning till Arlanda och vidare till Maldiverna vilket var helt underbart! Närmare paradiset än så kan man inte komma! Det är verkligen lika fint som på bilderna! Min man har rest väldigt mycket och jag också en hel del men det var det vackraste stället vi varit på och också väldigt LYXIGT! Vi åkte till en ö som heter Kuredu och valde att bo i en Jacuzzi Beach Villa direkt på stranden. Servicen var jättebra och mycket personlig och maten var fantastisk och det fanns också ett riktigt fint SPA som man bara inte får missa. När man ligger på massagebänken så kan men se ner på vattnet under och se alla vackra fiskar som simmar förbi och kanske också en sköldpadda..... När vi kom till ön tog vi som de flesta andra av oss skorna och sedan tog vi inte på dem igen förrän vi steg på sjöflygplanet för att åka hem. Det var enormt härlig känsla att gå barfota under hela vistelsen. Om man ändå vill ha skor så är det bara flipflop som gäller trots att hela anläggningen känns riktigt exklusiv!

Skickar en länk så att du kan se hur fint det var:  http://www.kuredu.com/

• Anpeca

Glömde skriva vad det kostade!

Vi betalde ca 24 000 kr per person och var borta 9 dagar och då ingick ALLT!! Mycket pengar men väl värt varenda krona!! Man åker ju bara på bröllopsresa en gång........

Vi kommer definitvt åka tillbaka dit igen!

• Anpeca
    Aniara4 skrev 2011-09-06 10:57:48 följande:
    Glömde kostnaden! Vi bokade själva utan resebyrå, 2 veckor på Kuredu Island med full board (inte all inclusive då vi ändå dricker och småäter rätt måttligt), boende i beach bungalow (kanske försöker uppgradera andra veckan om det känns som att det skulle vara värt det), och resa med ett byte i London, som vi bokade på skyscanner, för lite mindre än 40 000 sammanlagt (exakt kostnad beror ju på vad dollarn står i den dag betalningen till hotellet dras från kontot).
    Ni kommer att få det helt fantastiskt och jag är så avundsjuk på er att ni har er resa framför er! Jag vet ju inte hur pålästa ni är om Kuredu men jag skulle rekommendera er att gå in på TripAdvisor där ni kan få en hel del tips om ön som är rätt användbart! Jag skulle helt klart rekommendera er att uppgradera ert boende sista veckan om ni ska vara där två veckor av flera anledningar! Dels så är stranden på andra sidan om ön så himla mycket finare och så är det också så att om ni bor i Beach bungalow så är det rätt begränsat var ni kan äta och dricka och det är ju en del av upplevelsen där. När vi pratade med andra gäster där så fick vi höra att det oftast är billigare att köpa paketresor till Maldiverna istället för att boka själva men att det finns många resebyråer på internet som erbjuder bra paketpriser. Vi brukar alltid boka flyg och hotell själva när åker till Thailand och tycker att det brukar funka bra men denna gång bokade vi genom ABC Tours. Det ni bör tänka på också med tanke på att ni inte valt All inclusive är att ALL dryck kostar (inte bara alkohol) och det är extremt varmt så jag tror faktiskt att ni ändå tjänar på att ta All Inclusive vilket i princip alla gäster på ön har. När jag skrev att vi betalde 24 000 kr per person så räknade jag även in utflykter och SPA-behandlingar som vi gjorde. För själva boendet i vår Jacuzzi Beach Villa samt All Inclusive betalade vi 22 800 kr.

När åker ni? 
  • Anpeca
    FelizLane skrev 2011-09-06 10:53:50 följande:
    åh! drömmer ju om att åka. Men så är det ju plånboken som klämmer lite.. Hur mycket har ni betalat? Är så rädd att jag skulle göra fel om man beställer över nätet sådär... Bokade ni genom typ ticket?
    Vi bokade vår resa genom ABC Tours http://www.abctours.se där vi hade kontakt med en tjej som heter Karina. Det är en mindre resebyrå i Malmö som vi tidigare bokat hotell i Thailand genom. Det tar kontakt med hotellet samt kollar flyg och ger förslag och då kan man ju komma med önskemål om boende osv. Hon har själv varit på ön och känner till anläggningen vilket jag tycker kändes bra.
Svar på tråden Var ska man åka för att verkligen ha det lyxigt?