• 123ost

förslag och diskussion och formulering om lite saker här tack :-)

1. Jag är inte heller så mycket för kuvertavgift men 200kr är inte mycket egentligen så det låter helt okej! Men jag tycker ni ska vara noga att förklara för gästerna på inbjudan att det inte behövs några presenter. Sedan får man väl alltid räkna med att vissa kanske inte kommer pga kuvertavgiften, men då är det antagligen inga som står er speciellt nära.

2. Att ha betalbar är inte fel alls! Många förstår nog att det kostar pengar och att alla inte är så sugna på att bjuda folk på en fylla + att många kanske dricker bara för att det är gratis! Jag och sambon kommer själva ha betalbar men har inte bestämt kostnaden än. Vi kommer köpa från Systembolaget eftersom vi kan lämna tillbaka de som inte är öppnat, annars kan det hända att man får mycket över.. och för er som dricker så sällan behövs det säkert inte? 10kr är bra pris, men 20kr är inte heller mycket!

3. Att inte bjuda 15åringen i familjen för att ni inte har så bra kontakt med honom låter helt galet i mina öron! Okej om ni har en åldersgräns på 16, 17 eller 18 år men inte annars.. man bjuder hela familjen i så fall! Eftersom jag är en som tycker att man bjuder respektive oavsett hur mycket man känner personen så måste jag ju säga att ni även ska bjuda respektive! Ni måste även tänka på att folk kanske tackar nej ifall respektive inte är bjuden och även din moster m. familj kanske gör det ifall bara din moster och hennes två äldsta söner är bjudna! Inte för att vara elak men jag hade tackat nej direkt!

4. Finns det någon annan gäst som den här bekanta känner förutom er? Om inte så får ni kanske räkna med att han inte kommer utan sin respektive, speciellt när han bor en bit bort.
    Men när det gäller formulering så behöver ni nog bara skicka ett inbjudan och kanske skriva "Lars Gustavsson", kan hända att han inte förstår eller så kanske han ringer och frågar vilka/vem som är bjuden men då är det bara att förklara.

Det var mina åsikter det! :)

Svar på tråden förslag och diskussion och formulering om lite saker här tack :-)