förslag och diskussion och formulering om lite saker här tack :-)
När det gäller kuvertavgift kan ni skriva längst ner i inbjudan att ni undanbeder er bröllopspresenter utan har valt att sätta en kuvertavgift istället på 200 kronor.
Många har betalbar och folk får köpa drickat själv för en billig peng, inget konstigt alls. Bara ni informerar om det i inbjudan eller på ett infoblad så folk har med sig pengar. De flesta brukar dock bjuda på dryck till maten.
Vi satte en åldergräns på vårt bröllop, inga småbarn. Yngsta gästen kommer vara 14 år. Det skrev vi på ett infoblad som följde med i inbjudan.
När man bjuder till bröllop bjuder man ju egentligen båda två om man bjuder ett par. Svårt att avgöra för er vad som är rätt eller inte, man gör ju alltid som man vill, men gästerna ni bjuder som har ett etablerat förhållande med någon lär fråga och vilja ha med sin partner...Jag har en handfull personer på gästlistan som jag aldrig träffat utan som är pojk- eller flickvänner till kusiner och vänner. Jag tycker båda ska vara bjudna, kan inte hjälpa dig med nån formulering där på hur man bara bjuder EN...Jag vill inte gå på bröllop utan min sambo, vore inte han bjuden skulle jag nog protestera, eventuellt inte komma...beroende på vems bröllop det var.