• Pinkgrape

Tackkort - hjälp?

Jag sitter just nu och viker tackkorten som kom idag. Började då fundera på en sak. Vi har två vänner, som är ett par. De kom båda på bröllopet och ska ju självklart ha ett tackkort då. Saken är den att de inte bor tillsammans, utan på två olika adresser. Skickar man ett var till dom då? Eller ett tillsammans?

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-06 14:00
    ------------

Föräldrar och vuxna barn som bor på samma adress då?

Min mans kusin bodde med en kille när vi skickade ut inbjudningarna. Innan bröllopet hade de gjort slut och hon flyttade tillbaka till sina föräldrar, där hon bor nu. Skickar man ett till hela familjen? Eller ett till föräldrarna och ett till dottern?
  • Svar på tråden Tackkort - hjälp?
  • Pinkgrape

Fast... han var inte inbjuden på bröllopet. Bara hon. De blev ett par strax efter inbjudan gick ut och då visade det sig att min man och den killen kände varandra från gymnasiet. Hon självklart ta med sig honom då :) Det spelar ingen roll kanske? De ska ha varsitt ändå?

Det är inte så att jag är snål och inte vill skicka ut ett kort, vi har flera så det blir över ändå :P Men jag vet inte om han skulle tycka att det var konstigt att få ett eget?

Haha jag är nog bara tjollrig nu :P

• Pinkgrape

Föräldrar och vuxna barn som bor på samma adress då?

Min mans kusin bodde med en kille när vi skickade ut inbjudningarna. Innan bröllopet hade de gjort slut och hon flyttade tillbaka till sina föräldrar, där hon bor nu. Skickar man ett till hela familjen? Eller ett till föräldrarna och ett till dottern?

Svar på tråden Tackkort - hjälp?