Varning för Södra Högtidskläder i Malmö
Jag blev inte heller bra bemött av Södra högtidskläder!
När jag skulle köpa tärnklänning så var dem vänliga men märkte att de ville sälja snabbt. Prövade en klänning som var lite tajt precis under brösten men de lovade han att han kunde sy ut den. Jag köpte klänningen och gick till en riktigt sömmerska som kollade på den och såg snabbt att det var omöjligt att göra, fanns knappt 1 cm på varje sida.
Så jag gick tillbaka till Södra högtidskläder och ville ta tillbaka köpet mest därför att han hade sprättat upp en del av klänningen och den var inte ny längre. Jag berättade även att jag pratat med flera skräddare om att sy ut och att det inte går. Försäljaren blev direkt defensiv och sa att det kan man visst, när jag fortsatte trycka på återköp började han prata om, och det är på grund av detta jag ger mitt dåliga omdöme, om jag vill ha bråk och vad det är jag vill ha. (??!!) Han är en 50-60 årig man och jag är 27årig kvinna, hur kan en person som jobbar i en affär prata om bråk? Deras primära uppgift borde vara att göra kunden nöjd.
Han sydde ihop det han sprättat upp men det såg inte ut som en ny klänning ändå stod han där och försökte övertyga mig att det gör det visst.
VÄLDIGT oprofessionellt och ej hjälpsamma. Litar inte på deras omdöme och kommer aldrig mer köpa något där.
Om ni vill ha bra service ska ni gå till Proms & Weddings i Malmö, hjälpsamma, gör allt för att kunden ska bli nöjd och har mycket större utbud.