• RebeccaSthlm

Min Blivandes Svensexa! :)

Min blivandes blev överraskad för snart re veckor sedan och tänkte jag skulle berätta vad dem hade hittat på nu när jag har fått höra detaljerna och även sett en del utav bilderna, vissa bilder är nog inte tänkta att jag ska se haha!

Helt ovetandes blev han hämtad en lördagsmorgon och utburen ur dörren med ögonbindel på i de kläder han hade på sig, inte jättesmickrande då han bara hade tänkt ligga hemma!
    Dem började därefter med att åka och käka en riktig brakfrukost på ett bättre hotell, därefter bar det av vidare till ett "äventyrscenter"  där det blev lite lerduveskytte och andra grabbsaker.
    Efter så drog dem iväg till en källarlokal där han skulle få spela in en video med hans gamla band, dem spelade ihop för en tre år sen och han har knappt spelat sen dess så vettefan hur det lät... :)

Efter så blev han dragen på en flotte genom kanalen som går genom centrum iklädd leopard möstade bh och trosor samtidigt som åskådare fick köpa ägg och kasta på han, tydligen fick dem ihop massor av pengar då folk mer än gärna ville kasta ägg.

Efter detta så var det dags att åka till en spa-avdelning med bastu och jacuzzi där dem skulle börja festa, dem hade även "hyrt" in en tjej som gick runt i en liten bikini och högklackat som serverade öl och vad dem nu drack.
    Efter detta blev det middag och dryck på stan, avslutade middagen med ett strippklubbsbesök där desserten skulle serveras enligt hans kompisar, vad det betydde kan man ju bara gissa haha!

efter det drog dem till nattklubben där det verkat ha flödat sprit då mannen var bra full när han stapplade in genom dörren framåt sex på morgonen.
    Allt som allt tror jag att min blivande var extremt nöjd då han vaknade upp dagen efter med ett jätteleende på läpparna trots sin obeskrivliga bakfylla :)

Hans vänner verkar ha gett han precis vad han ville ha på sin svensexa.
    Vad tycker ni? låter det som en bra svensexa?
    Hade jag anordnat en svensexa hade jag nog gått åt samma håll!

• Svar på tråden Min Blivandes Svensexa! :)
  • Aniara4

Smaken är ju som baken. Min man skulle absolut inte ha uppskattat det, utom möjligen de första två sakerna. Han skulle bara ha känt sig förnedrad och förödmjukad och tyckt att bikinigrejen och strippklubben var sjukt ofräscha.

Och nej, det är inte jag som inte vill förstå att "alla" killar tycker sånt är kul, han är i själva verket mycket prydare än vad jag är.

Men en bra svensexa/möhippa är ju en som utgår från brudgummen/bruden och vad hen tycker är roligt, så det var ju toppen att din blivande fick det precis som han ville!

• RebeccaSthlm

Är killen extremt pryd så är det klart att han kanske inte uppskattar tjejer i bikinis och så!

Det passade nog dock min man ganska bra då vi båda har som uppfattning att lite naket inte skadar och ingen av oss är så pryd, vad jag förstått så är svenska strippklubbar ganska oskyldiga också, själv har jag ingen uppfattning då jag bara sett strippor utomlands och där är det mer livat!

Jag har kanske en förlegad syn men just på svensexan så tycker jag inte att lite hud visas är så farligt!
    Lite förödmjukad kände han sig nog men då jag vet att han hittat på en del liknande på andras svensexor så hade han nog inte räknat med något annat haha.

• Aniara4
    RebeccaSthlm skrev 2011-09-07 10:23:06 följande:
    Är killen extremt pryd så är det klart att han kanske inte uppskattar tjejer i bikinis och så!
    Extremt pryd skulle jag inte säga, jag sa bara att han är prydare än jag - det säger ju inget om hur pryd eller opryd jag är... Flört

Men som sagt, huvudsaken är ju att svensexan är anpassad efter huvudpersonen.
  • aniara

Min sambo hade absolut inte uppskattat det dær (tænker på flotten och strippklubben). Inte før att han ær pryd utan før att han har principer och en annan sorts humor. Jag hade heller inte uppskattat om min blivande fick en sån svensexa. Men smaken ær ju som baken och huvudsaken ær att den svensexade killen blev nøjd.

• RebeccaSthlm

Haha det har du helt rätt i Aniara, som du säger bara för att han är prydare än dig så betyder ju inte det att han är pryd, du kanske är raka motsatsen till pryd :)

Jo, alla är ju olika, och det viktiga är ju att svensexan är anpassad!
    Men är det just det med strippklubb som ni inte hade uppskattat?

• 123ost

Vad kul att din blivande gillade sin svensexa, är lite trist om det skulle bli en besvikelse! :)

Min karl skulle nog inte uppskattat att ha på sig kvinnokläder och visat sig bland folk och absolut inte få ägg kastat på sig. Strippklubb och lättklädda tjejer är inte riktigt han, så han skulle nog inte uppskatta det heller.
    Han är absolut inte rädd för naket eller så men det är inte riktigt hans grej..

En perfekt svensexa för honom skulle vara paintball, gocart och en fisketur med grabbgänget :)

• Aniara4
    RebeccaSthlm skrev 2011-09-07 12:17:07 följande:
    Haha det har du helt rätt i Aniara, som du säger bara för att han är prydare än dig så betyder ju inte det att han är pryd, du kanske är raka motsatsen till pryd :)

Jo, alla är ju olika, och det viktiga är ju att svensexan är anpassad!
    Men är det just det med strippklubb som ni inte hade uppskattat?
    Just MIN man hade varken uppskattat flotten, bikinitjejen eller strippklubben.

Hans svensexa hade två "förnedrings"-inslag som var tämligen milda. Han fick sätta på sig en utstyrsel som var relaterad till hans jobb (och inte innebar någon som helst avkläddhet) och interagera med förbipasserande, och sen fick han spela in en skiva och han kan verkligen inte sjunga. Jag tyckte det var nästan på gränsen till taskigt redan det eftersom han verkligen inte gillar att bli utskämd, men han tyckte det var rätt kul så då är det ju ok.

Bikinitjejen tror jag att han hade blivit illa berörd av, inte för att han är pryd utan för att han är ganska genusmedveten och skulle tycka illa om en sådan oförblommerad objektifiering av en annan människa.
    Av samma skäl tror jag inte han skulle uppskatta strippklubben, han skulle förmodligen tycka det var rätt genant att sitta tillsammans med andra medan en eller flera okända kvinnor gjorde sitt bästa för att göra dem sexuellt upphetsade.

För att förtydliga så menade jag alltså inte att han inte skulle uppskatta mer eller mindre nakna kvinnor på svensexan för att han är pryd, utan för att han precis som andra aniaras man har principer och inte skulle kunna bortse från det otrevliga i exploaterandet av andras kroppar.

Det där med prydheten var något jag sa för att föregripa kommentarer om att alla män visst gillar att titta på strippor, bara det att en del måste ljuga om det för att deras pryda kvinnor skulle bli upprörda annars. Det är något som brukar kunna komma i såna här diskussioner. Så jag ville bara betona att det inte är något han bara säger för att hålla mig på bra humör, utan han ogillar verkligen den branschen. Det behöver ju inte ha något att göra med hur man är hemma bakom stängda dörrar.

Men som sagt, man måste alltid utgå från brudgummen/bruden. Om han förväntade sig den sortens svensexa och uppskattade alla aktiviteter så är det ju jättekul. De verkar ju ha genomfört konceptet ordentligt i alla fall!
  • Trivia

Va kul att läsa om en svensexa som blev lyckad. =)
    Min kille hade nog uppskattat allt utom stipklubben. Eller ja...hur vida han hade gillat det eller inte kan jag ju inte säga något om men han är ju väl medveten om att jag definitivt inte hade gillat det. Nu finns det inga stripklubbar här i krokarna tack och lov...
    En lättklädd tjej som serverar drinkar är väl på gränsen men okej. Även om jag tycker att det känns lite barnsligt.
    Jag skulle inte uppskatta om mina tjejkompisar hade hyrt in en kille som bara gick omkring och skulle vara "ögongodis".
    Men det är jag det....

Men för att svara på din fråga så var det nog en lyckad svensexa för din kille. Men det finns ju en anledning till att svensexor och möhippor ordnas av bruden/brudgummens vänner och det är ju att de vet vad han/hon vill ha och tycker om. Så alla ser ju olika ut och tur är väl det. =)

• chyzz

Jag hade ju inte heller gillat det där med att min blivande ska sitta och bli upphetsad av andra tjejer, det känns taskigt och ogenomtänkt både gentemot brud och brudgummen. Jag vet att min blivande också hade känt sig obekväm eftersom sådant faktiskt kan göra att det blir väldigt fel mellan brud och brudgum. Varför måste man vara så barnslig på svensexor? Varför inte göra något riktigt kul som man kan prata om utan att någon sedan i efterhand kan komma att ta illa upp av... 

• Chicita

Kul att din blivande uppskattade det TS Glad

Min make är nog lite åt Aniara4:as makes håll. Så han hade antagligen valt att gå hem efter paintball-grejen där.
    Jag hade inte heller uppskattat om det var tvärt om (alltså min möhippa enligt samma koncept). 

Å andra sidan så skulle jag inte ha brytt mig om ifall maken hade fått en sån svensexa och mot förmodan stannat kvar. Han får skämmas för sig själv och ta ansvar för sina egna handlingar helt enkelt. 

Svar på tråden Min Blivandes Svensexa! :)