RebeccaSthlm skrev 2011-09-07 12:17:07 följande:
Haha det har du helt rätt i Aniara, som du säger bara för att han är prydare än dig så betyder ju inte det att han är pryd, du kanske är raka motsatsen till pryd :)
Jo, alla är ju olika, och det viktiga är ju att svensexan är anpassad!
Men är det just det med strippklubb som ni inte hade uppskattat?
Just MIN man hade varken uppskattat flotten, bikinitjejen eller strippklubben.
Hans svensexa hade två "förnedrings"-inslag som var tämligen milda. Han fick sätta på sig en utstyrsel som var relaterad till hans jobb (och inte innebar någon som helst avkläddhet) och interagera med förbipasserande, och sen fick han spela in en skiva och han kan verkligen inte sjunga. Jag tyckte det var nästan på gränsen till taskigt redan det eftersom han verkligen inte gillar att bli utskämd, men han tyckte det var rätt kul så då är det ju ok.
Bikinitjejen tror jag att han hade blivit illa berörd av, inte för att han är pryd utan för att han är ganska genusmedveten och skulle tycka illa om en sådan oförblommerad objektifiering av en annan människa.
Av samma skäl tror jag inte han skulle uppskatta strippklubben, han skulle förmodligen tycka det var rätt genant att sitta tillsammans med andra medan en eller flera okända kvinnor gjorde sitt bästa för att göra dem sexuellt upphetsade.
För att förtydliga så menade jag alltså inte att han inte skulle uppskatta mer eller mindre nakna kvinnor på svensexan för att han är pryd, utan för att han precis som andra aniaras man har principer och inte skulle kunna bortse från det otrevliga i exploaterandet av andras kroppar.
Det där med prydheten var något jag sa för att föregripa kommentarer om att alla män visst gillar att titta på strippor, bara det att en del måste ljuga om det för att deras pryda kvinnor skulle bli upprörda annars. Det är något som brukar kunna komma i såna här diskussioner. Så jag ville bara betona att det inte är något han bara säger för att hålla mig på bra humör, utan han ogillar verkligen den branschen. Det behöver ju inte ha något att göra med hur man är hemma bakom stängda dörrar.
Men som sagt, man måste alltid utgå från brudgummen/bruden. Om han förväntade sig den sortens svensexa och uppskattade alla aktiviteter så är det ju jättekul. De verkar ju ha genomfört konceptet ordentligt i alla fall!