Jeaneettes skrev 2011-09-08 22:26:14 följande:
Gud vad det är tråkigt med negativa människor och nej chiffong är inte så speciellt ett väldigt billigt tyg. om den inte är bra kan jag köpa orginalet.
Kom och och ta ut din tråkiga attityd på mig.
Jag har förlovat mig och ska gifta mig med världens underbaraste man så inget kan förstöra mitt humör. även om klänningen inte går att använda!
Så ska det låta
Att du har funderingar över hur det kan vara så billigt på ebay - gör ju att du i alla fall har en tanke i bakhuvudet redan när du gjorde valet att köpa klänningen.
Vilket (tror jag) minimerar risken att bli besviken.
Om inte klänningen är grovt felsydd så tror jag nog att ni kommer bli nöjda. Just för att ni inte förväntar er perfekt...
Det ni bör vara medvetna om är att klänningen kanske inte kommer se
exakt ut som på bilden, eftersom det är olagligt att göra exakta kopior, men inte olagligt att inspireras. (däremot är det olagligt att använda andras bilder i sitt eget marknadsföringssyfte. Men det är en helt annan tråd
)
Med det sagt så ska det tilläggas att det har framkommit att en del bröllopsbutiker i sverige beställer sina klänningar av dessa tillverkare (alltså typ på e-bay men dom har nog direktkontakt med tillverkarna istället för att gå via mellanhänder).
Vissa kinaklänningstillverkare har nämligen bilder på sina egna klänningar. Dom syr upp klänningar från en egen kollektion.
Så om du har riktig tur så är den klänning som ni tittat på - precis denna klänning.
Lycka till hur som helst. Hoppas att du har gjort ett fynd.
Annars var det ju inte så stor del av budgeten som gick åt för att lära sig den eventuella läxan