Inlägg från: operfekt |Visa alla inlägg
  • operfekt

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Hanna05: har du redan köpt såpbubblorna? Annars köpte jag 60 bubblor med hjärtan på ebay för 180kr, så nastan 900 ska du inte behöva betala :)

• operfekt

I veckan fick vi ett bra besked som kommer sänka budgeten litegrann iaf,
    sambons pappa ordnar så att trycksaker (inbjudning, vigselprogram, festprogram) blir gratis.

Jag frågade bara om han kunde kolla upp med sina tryckerikontakter vad det skulle kosta,
    han svarade väl ungefär: "Nej, det kan jag inte, men om ni ska det billigare någon annanstans,*
    så får det tryckeriet betala er för att trycka hos dem" :D

Så nu kommer inbjudningarna bara kosta porto, + kanske lite extra om jag vill pynta dem lite efteråt.
    Nu måste vi bara komma på hur vi vill ha dem :D

Även vårt weddingtree blir nästan gratis, då svärfar kommer att fixa det också =)

• operfekt
    M o J 2012 skrev 2012-03-15 23:06:03 följande:
    Om ett år, så det är låååångt kvar... När ska ni gifta er?
    vi gifter oss i juli, säg till om du vill byta tjänster =)
  • operfekt
    Tinzi skrev 2012-03-18 18:40:20 följande:
    Sedärja, nu har både Operfekt och BlomAnna hittat varandra i en annan tråd. Ni ses i Maj vet ni va? :) På mitt bröllop!
    Haha, såg det =)
  • operfekt
    Styrka skrev 2012-03-18 20:16:05 följande:
    Tinzi skrev 2012-03-18 18:40:20 följande:Och jag och min sambo oxå! Vad roligt!
    Haha, blir en liten BT-träff ;D
  • operfekt
    augusti2012 skrev 2012-03-20 10:53:31 följande:
    blev så glad. gick in på skatteverket.se och såg att jag fick tillbaka bra på skatten. Så det gjorde min dag. :)
    Alltid skönt att få tillbaks, bättre än att behöva betala!
    Jag känner dock att jag får tillbaks onödigt mycket,
    hade hellre haft de 30 000 på ett sparkonto med ränta..
    Men men, får skylla mig själv lite, eftersom det är jag själv som inte orkar krångla
    med skatteverket, kände att det var lättare att bara betala in, för att sen få tillbaks dem..
  • operfekt
    Pernillaaa skrev 2012-04-09 21:03:49 följande:
    Nämen! Där kom han ju! Jag fick skära huvudet av han sa han eftersom han inte var tillräckligt snygg i håret för att visas upp

Åh, den såg riktigt snygg ut! Jag älskar grå kostymer, men sambon gillar det inte,
    fast han höll med om att denna var snygg dock.. Fanns den i svart också?
    Jag ska till gekås om en vecka, när sambon är i Kanada.
    (något måste man sysselsätta sig med när man är gräsänka)
    Men vet inte om jag vågar köpa något utan att han kan testa..

Du som har varit där nyss, har du koll på hur lång bytestid de har?
  • operfekt
    Pernillaaa skrev 2012-04-11 16:43:06 följande:

Nu har jag rätt bra koll så jag VET att de ibland inte bryr sig om att det gått mer än 30dagar.
    Säger man t.ex att det varit en present så kan det ju ta längre tid än 30dagar innan man kommer dit. Har iofs inte ens nämnt något när jag ibland varit för sent ute :-$.

Det finns i svart också men vet inte om just den "sorten" fanns i svart. Vi kollade ju bara efter grått :-P
    Som sagt den är riktigt snygg och ännu snyggare på riktigt, tycker jag :)

Aha, tack för hjälpen! Vad heter modellen på din sambos kavaj, har den något namn eller så?
    Åh, önskar att han ville ha grått, men icke :(
  • operfekt
    FruHassel skrev 2012-04-26 22:07:49 följande:
    Det är bara att köra på .... ska man ha MASSOR med lyktor så kanske man kan säga till polisen så de inte blir nedringda av folk i närheten som tror att ufon är på väg ;)
    Nja, det där är nog bäst att ringa & kolla upp, beror lite på hur nära man är en flygplats, brandrisk osv..
  • operfekt
    nrkpgbrud skrev 2012-05-09 21:10:50 följande:
    Enkla att göra. Kan skicka instuktioner om nån vill ha.
    Jag tar gärna instruktionerna också , operfekt@hotmail.com

Jättefin klänning förresten! & så roligt att det strax är dags, är du nervös?! :D
  • operfekt
    nrkpgbrud skrev 2012-05-10 16:42:57 följande:
    Skickar på en gång ;)
    Jo då det börjar kännas och fick gå hem från jobbet idag för att jag var snurrig och illamående men det har släppt nu. Tror det har med all stress att göra ;)
    Det är nog inte omöjligt att det är stressen, men bra att det gick över iaf.
    Har ni mycket att fixa med innan?
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)