Inlägg från: CorneliaApplehoff |Visa alla inlägg
  • CorneliaApplehoff

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

car1021 skrev 2011-09-30 16:02:50 följande:
    Jag har gjort egna servettringar ( ca 3 kr/st), köpt Joker fat på IKEA och dekorerat med pärlor, köpt 25 meter organza väv till bordslöpare på Ebay för ca 100 kr inkl frakt.
    Har även köpt rosenblad, vimpel, kristaller och värmeljus med brudpar på Tradera.
    Senast köpte jag mina skor på Ebay för 174 kr inkl.frakt! Jag är jätte nöjd med de. Såhär ser mina skor ut:

hur hr du gjort servett ringarna om man får fråga? bild?
  • CorneliaApplehoff
    BlomAnna skrev 2011-10-02 21:05:01 följande:
    Vi bor så nära färjan att det nog inte blir så dyrt för oss av den anledningen så det är ju bra men frågan är om man tjänar på det ändå tänker jag...Om man handlar på systemet kan man ju lämna tillbaka det som blir över också. Svårt detta.
    Vi bor relativit nära och har föräldrar med bro bizz så vi drar ner till Tyskland... Det som blir över kommer gå åt under sommaren störst troligen... :) Jag tror personligen att man tjänar på det faktiskt...

Försök skriva upp hur mycket mer person ni ska räkna sen handla något lite extra så blir det säker alldeles perfekt :) Det är er dag och ni bestämmer.. Sen skulle mot förmodan spriten ta slut får det ju vara så.. typ..
  • CorneliaApplehoff
    Hanna05 skrev 2011-10-04 20:37:57 följande:
    Men jag var ju in och kollade på deras sida , hur såg du dom hade 40 % ? Vilken sida var du inne på? :D Jag skulle vilja ha denna klänning.

www.lilly.dk/Default.aspx?ID=970&ProductID=PR...

:))
    Du får starta på deras förstasida för där finns en stor annons om utföräljning :)
  • CorneliaApplehoff

Jag funderar lite på detta med skorna. Är det någon som har ett bra budget tips där?
    Var man kan köpa för en billig peng?

• CorneliaApplehoff
    Brudiframtiden skrev 2011-10-10 21:44:17 följande:
    Hur mtkt av budgeten lägger ni på klänning?
    Jag tar en sk kinaklänning ...
  • CorneliaApplehoff

Jag ska lägga knoppa lakan dubbelt och sy runt om... Tror det kommer bli bra och på så sätt inte för tunt...

• CorneliaApplehoff
    baby freeze skrev 2011-10-11 16:51:54 följande:
    Jag tror inte riktigt på den idén eftersom det är stor risk att tyget kommer bubbla sig som en tulpankjol om du syr ihop runtom. Bättre att bara lägga det dubbelt isf.
    hmm,,, tänkte inte på det...
  • CorneliaApplehoff

Vi har tänkt att höra med ICA om vad deras plankor kostar... De är iaf väldigt goda, för sen tänkte vi själva lägga till skivad fläskytterfilé och så för att öka "lyxkänslan" lite....
    Får hoppas det är ett OK pris, för vi har redan så mycket som ska göras på fredagen att göra mat nog inte kommer hinnas med som tidigare planerat... Kommer isf stressa rent ihjäl mig...

• CorneliaApplehoff
    BlomAnna skrev 2011-10-18 13:45:27 följande:

Jag måste fråga en sak. Räknar ni bort tex bidrag från föräldrar/svärföräldrar och kuvertavgift när ni säger att ni har en budget på typ 40 000?

Alltså jag tänker om ni får 20 000 av era föräldrar har ni då en budget på 20 000 själva eller 40 000 själva och hela bröllopets budget blir 60 000?

Samma med kuvertavgift om ni har räknat med att maten konstar 300kr/person och ni tar 300kr i kuvert avgift räknar ni ändå med maten som en kostnad?

Vi betalar allt själv och vårt kommer garanterat landa på mindre än 40000.. Vi kommer landa på max 20000 .. Och det bästa av allt är att det inte kommer kännas budget utan man gjort smarta val och gör mycket själv .. :)
  • CorneliaApplehoff
    Malois skrev 2011-10-19 16:25:37 följande:
    Vi kommer att ha ca 40 gäster och hamnar på under 20.000, Men då har vi gjort allt själva i stort sett.  Sytt, pysslat, budat på tradera m.m...
    Maten lagar jag själv, kusin gör tårtan, syster gör mina smycken, lokalen (gratis) dekorerar vi själva, samt städar. Jag har en Kinaklänning i botten som jag sedan sytt om till precis det jag vill ha. Gubben hyr frack och alla tillbehör. Vinglas, champagneglas, bestick osv har vi köpt biligt här på BT, tallrikar hyr vi. Dryck är köpt i utlandet eller på kryssning, alkoholfritt har vi passat på att hamstra vid extrapriser m.m.
    Dukar, servetter och löpare har jag sytt, servettringar har jag virkat av silvertråd och pärlor, vinglasdekorationerna går i samma stil.
    Inbjudningarna gjorde vi själva. Blomsterdekorationerna skapar vi också, rosor med trollhassel. Solist till kyrkan har vi hittat, 1000:, men det ville jag verkligen ha. Smink och hår kommer jag att göra själv, för att jag vill.
    Badrumspiff har vi köpt och skapat... 2 personer kommer att servera under middagen 800:-
    Ja som sagt vårt bröllop hamnar långt under 40.000, ändå får vi det precis som vi vill ha... Och då är ringen inräknad som var ganska dyr.
    Billigt och som man vill ha det är den perfekta matchningen!! :D
  • CorneliaApplehoff
    Future Mrs S skrev 2011-10-22 17:13:20 följande:
    jag vill gärna ha tips på enkla efterrätter som man serverar i glas+ dekorationer på det, och det ska inte vara chokladmousse eller annan choklad för tårtan är en chokladtårta.. :) 
    recept till 40-45 personer ungefär.. förslag?
    enkelt billigt gott 
    Vi tänkte pannacotta.. Men vet inte helt om det är en bra ide då tårtan kommer att vara vitchokladmousse och hallon.. (om det funkar som jag tänkt)... Vet inte annars vad vi skulle kunna göra... Kanske ha vanilj/choklad pannacotta...
  • CorneliaApplehoff
    RedHead skrev 2011-10-30 21:19:45 följande:

Min synkade 200låtar på 2 dagar. (beror väl mkt på hur bra täckning man har)

Jag tänkte på det, kan man ha spotify igång på svagare volym under middagen? Tycker annars blir det ju väldigt tyst?:P

22 Juni, Midsommarafton, Gifter vi oss.
    Ska ni skicka ut save the date kort?

'Vi ska ha lite loungemusik i bakgrunden (typ mysig james blunt stil) för att det inte ska bli helt tyst, mot förmodan... :)
  • CorneliaApplehoff

vi skickade våra i fredags dvs 4 mån innan själva bröllopet.. känns lagom i julhysterin...

• CorneliaApplehoff
    Brudiframtiden skrev 2011-11-08 20:48:52 följande:
    Har också funderat på det. Hittade icas chokladbotten och gjorde receptet som fanns på baksidan av förpackningen med choklad och hallonmousse. Den var jättegod. Funderar på om det finns vit marsipan att köpa "färdigutrullad" att lägga över och sen köpa/fixa något att dekorera med? Vad tror ni?
    vit marsipan finns.... inte överallt alltid... men lagom till studenten har alla de..

Har iaf sett det på City Gross & Coop.. :)
  • CorneliaApplehoff

Min styvpappa berättade igår att han vill så fort han kan betala för min klänning!
    Glädjetårarna bara sprutade!

Jag köpte förvisso inte en dyr klänning (den var på rea ;) ) MEn ändå... Där fick vi tillbaka lite pengar!
    Yaaaay!

Sen blir det danmark & handla sprit. Det blir inte Tyskland för när vi räknade med det blev faktiskt tyskland dyrare
    med båt över & extra bensin (bor 6 mil från brofästet) Så om 2 veckor sker det...

Igår var det bara 8 veckor kvar till vårt bröllop och jag är galet spänd & exalterad!!

• CorneliaApplehoff

Hej alla!

Vill tacka för den exelenta tråd och den har hjälpt i mycket.
    Gifte mig i lördags och räknade på vår totala summa inför bröllopet.

Den hamnade på ganska precis 18000 faktiskt och då är allt betalt av oss utom klänningen som jag fick av min styvfar (tradition i USA är ofta att brudens far betalar så ..)

Vi fick det precis som vi ville ha det och alla var extremt nöjda.

Gjorde allt själv och det blev verkligen kanon!

Hoppas era bröllop blir lika fantastiska.

• CorneliaApplehoff
    drömmer skrev 2012-03-12 20:02:15 följande:

Grattis till giftermålet och vad härligt att allt blev så lyckat!!

Har du inga bilder från er fina dag?

Det verkar inte ge misg se helt... Står bara Upload failed..
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)