Inlägg från: Kramarina |Visa alla inlägg
  • Kramarina

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Vi kommer nog också ha bar till självkostnadspris, och eftersom vi inte ska gifta oss förrän nästa höst slår vi två flugor i en smäll och bilar ner till Tyskland i sommar och köper det vi behöver till festen.

Vi kommer nog laga en egen buffé istället för att ta kuvertavgift. Vet att svärmor, faster och mamma kommer kunna hjälpa till att laga lite.
    Och istället för vanlig bröllopstårta kommer vi köpa några WhiteLady på Coop och dekorera med lite bröllopsrelaterat som sockerhjärtan och brudpar. Tror det blir bra :) 

• Kramarina
    augusti2012 skrev 2011-10-20 20:34:21 följande:
    Snälla positiv energi i tråden... Glad Det mår alla bättre av.
    Vi tycker inte lika. Bara att inse.

40 000 har alla. Sen strunt samma vem som ger dig pengar eller om du sparar ihop dem själv. Jag tycker att det är oväsentligt.  Vi har alla runt samma summa. Samma stora dag att se fram emot. Jag är mest intresserad hur ni får ihop dagen. Vad är erat ess i rockarmen??? 

Våra ess i rockarmen är: Solist i kyrkan, lokala produkter, vättern som granne vid festlokalen, förhoppningsvis en eldshow, och kakbuffe.

Åh ess i rockärmen behöver jag komma på några, fastnade så mycket i färg och dekorationstänk att jag glömde av mig helt vad gäller den faktiska händelsen dvs bröllopet och festen :)
    Men nu har jag börjat skriva lite minnesanteckningar för att kunna skriva lite rim om samtliga gäster :)

Hittade 20 meter organzaband på tradera som jag ska knyta runt påsarna med ris. HIttade ett tyg på IKEA för 10 kronor som kommer funka att göra påsar av.

Men försöker hitta billiga dubbla kort men den affären på nätet som hade bra rabatter hade inte tillräckligt många.. :(
    Kom på att jag inte måste ha samma färg på korten, ingen kommer ju få två :) Så om de är vita, offwhite eller creme spelar ju ingen roll :) 
  • Kramarina
    augusti2012 skrev 2011-10-20 21:07:06 följande:
    Kramarina: jag köpte kort på pyhobby. 100 stycken för 165 kr. (kort + kuvert) *tipsar* vita och creme fanns det har jag för mig. sök på pyhobby på google så hittar du affären. 
    Åh tack för tipset, de var ju väldigt bra i pris :)
  • Kramarina

Slog till på tradera då jag hittade denna fina klänning för 600 kronor. Det var värt att chansa vad gäller passform :)

• Kramarina

Verkar inte gå att få med bilden, men rekommenderar er att hålla utkik på tradera och blocket om ni känner att det är ok med en begagnad klänning.

• Kramarina

Kan tipsa om färdiga kycklingspett från Ica maxi, lagom stora eller små för att passa ett buffebord. Ca 160 kronor för 50 st

• Kramarina

De är frysta men vi hämtade dem i delikatessdisken

• Kramarina

Tycker inte det är snålt. Beror ju på vad för bröllop man tänkt sig och om man tar kuvertavgift eller inte. Får gästerna betala räknar man nog med trerätters eller stor buffe. Är du rädd för att det ska se lite ut, komplettera med lite olika småkakor till kaffet. Bakar du själv blir det inte dyrt och du kan frysa in och därför baka några veckor innan :) Men som svar. Nej inte snålt alls, det som däremot ser snålt ut är om maten, oavsett rätt, är för snålt tilltagen :)

• Kramarina

Här i Västerås är de lyktorna förbjudna inom en mils radie från flygplatsen, så kolla med din kommyn. Går att söka särskilt tillstånd annars men tror det kostar.

• Kramarina

Tar gärna beskrivningen på servettblommorna :) vi har väldigt tajt budget men vill få in lite färg i dukningen :)

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)