• izredam

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

JennyL skrev 2011-10-19 11:38:40 följande:
    Men budgeten är väl det man själv betalar?
    Så då räknar man bort kuvertavgiften, för den betalar ju gästerna :) 
    Fast skriver man en budget för något annat (typ ett företag) så räknar man ju utgifter och intäkter - kuvertavgiften är ju en intäkt, men maten är ju en utgift... Så rent tekniskt sett borde båda vara med i budgeten... Sen är det väl upp till var och en att göra som den vill, det spelar ju liksom ingen roll så länge man har koll på vad utgifterna är och vad intäkterna är.
  • izredam
    BlomAnna skrev 2011-10-20 11:20:01 följande:
    Tar tillbaka mitt föregående inlägg Hittade en sajt där jag kunde räkna på vad det kostar i tyskland... fick samma mängd att kosta 5432 SEK där...Typ halva priset, så det känns väl som det kan vara värt en liten resa till Tyskland
    länk? :)
  • izredam
    Future Mrs S skrev 2011-10-22 17:13:20 följande:
    jag vill gärna ha tips på enkla efterrätter som man serverar i glas+ dekorationer på det, och det ska inte vara chokladmousse eller annan choklad för tårtan är en chokladtårta.. :) 
    recept till 40-45 personer ungefär.. förslag?
    enkelt billigt gott 
    var på ett bröllop nu i september där de valde bort tårta (brudparet gillar inte tårta) och serverade pannacotta med tre olika såser till, det var omtyckt från många håll. Jag gillar inte pannacotta, men det är ju jag det. Hörde ingen annan som inte gillade det.
  • izredam
    Jalle skrev 2011-11-18 09:58:26 följande:

Har fått hem min brudklänning från Bonprix! Den var jättefin, tjock och tung med flera lager tyg och kännns jättelyxig. Blev väldigt positivt överraskad, det var en ren chansning när jag skickade efter den, tänkte att jag får skicka tillbaka om den inte var nåt att ha. Men det var den verkligen! Och till ett pris som fick bröllopsbudgeten att slå volter av lycka, 799:-! Så den kan jag rekommendera!

Vi ska ha ett enkelt trädgårdsbröllop och vill ha en enkel klänning som ändå känns som en bröllopsklänning och den kommer att passa perfekt.

På modellen på bilden är den lite kortare men på mig som är 163 lång går den precis ner till fötterna.

Precis den klänningen har jag tittat på - att ha en klänning som inte är hellång känns rätt för mig, så jag funderar också på att beställa hem den och i alla fall prova den, det värsta som kan hända är att man får skicka tillbaka den liksom... Dock behöver jag väl ha ett par andra skor på mig då, hade tänkt converse, men det kanske får bli ett par vita sandaler eller något i så fall :) Det skulle dessutom spara in nästan 3000 från budgeten :D
  • izredam
    Jalle skrev 2011-11-23 12:55:04 följande:
    Tycker converse låter coolt jag! Skulle absolut funka med den klänningen.
    Jag vet inte - jag är lite skeptisk till om det verkligen blir så bra, tänkte mer att med en hellång klänning så blir det lite coolt om de bara skymtar fram lite ibland, men nu syns de ju helt och hållet - vet inte om jag gillar det riktigt...
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)