• Daludd

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Vi kommer ha budget på 40.000 nånstans, helst lägre, och räknar då in maten i det trots att vi tar kuvertavgift för 40% av matens kostnad ungefär.

Man kanske bara tänker olika, men själva ordet kräver ju att man räknar in det... Men jag tror att folk gör en budget för sig själva och inte för bröllopet i stort, om man ser det så är det ju enkelt att se hur man kan tolka det så olika :)

Jag tänker i två olika led. Det första vad kostar bröllopet och det andra vad kostar det för OSS... skulle jag bara tänka på nummer två skulle det nog lätt skena iväg på bekostnad av andra. 

• Daludd

Ett het tips för alla som är som mig och inte känner sig hemma i stora brudklännings-kreationer är att köpa en billig vit festklänning, med passform som smickrar din kropp. Jag har massa söta klänningar som jag tycker om och känner mig bekväm i och det är den typen av klänning jag valt som bröllopsklänning också.
    Den här är från nelly.com och kostar 200 kronor:

Vi lägger pengarna på maten vi, klänningarna kommer inte kosta så mycket :P
  • Daludd
    Styrka skrev 2011-10-25 22:02:35 följande:
    Vad fin!
    Jag såg många fina vita klänningar på Backaplan, N.Y. Collection tror jag butiken hette, för ca 200 kr styck.
    Såå nyfiken på din sambos klänning!  Posta bild?
    Hon har ingen klänning än! Vi ska leta en åt henne så småningom :)
  • Daludd
    Imke1977 skrev 2011-10-25 21:24:51 följande:

JÄKLARS va ledsen jag är nu Idag kom tärnklänningen som vi beställde från en UK site. Tydligen sys dom upp i Kina. Den va superfin och välsydd. MEN, den va i TOTALT fel färg! Jag hade beställt en lilac/lavendel och hem kom en rosa klänning!   1500 kr åt helvete.... Känner mig så less. På sidan står saker som att dom inte accepterar att ta tillbaka klänningar om det är fel på färg eller storlek
    Ser ni nått som är lila i den här klänningen?

Jisses. Den ärinte i närheten av lavendel. Går den att färga in kanske?
  • Daludd
    Styrka skrev 2011-10-25 22:05:27 följande:
    Min sambo är hopplös. Att vi behöver begränsa budgeten är han helt med på, men vid varje enskild post väljer han alltid det dyraste alternativet och så kommer det en lame ass motivering i stil med "Men hur många gånger har du tänkt gifta dig? Ska vi inte få det som vi drömt om? Speciellt?"

Nja, lite överdriver jag. Vi valde en billigare lokal.
    Haha! Ja men då får ni väl helt enkelt punga ut pengarna då, om det är så viktigt för er! :) Men kanske kan ni göra en lista i värsta fall - vilka delar är verkligen viktiga, vilka mindre viktiga? Rangordna från klänning, lokal, skor, smycken, håruppsättning, sminkning, transportmedel, fotografer, underkläder osv osv osv och nåt måste hamna under och över något annat, tillslut ser man vad som är mest värt att lägga pengarna på? :)
  • Daludd
    BlomAnna skrev 2011-10-26 11:40:00 följande:
    Om man pressar över lite lime eller citronsaft håller sig frukten fin längre dessutom blir det en god frisk smak. Bara ett tips
    Ja, jo, men jag hade frukt i glas på ett event för några veckor sedan och trots mycket limejuice (med lite socker i) så blev frukten ändå ganska snabbt lite sunkig, den blev inte helt brun som den annars hade blivit, men den tappar lystern och ser lite tråkig ut ganska fort. Vindruvor och meloner håller sig dock, men just äpplen och päron gör inte det mer än en timme eller högst två.
  • Daludd

Jag har använt vistaprint, betalat med faktura har jag för mig, hur smidigt som helst, billigt, skitnöjd med produkten och inget krångel i efterhand. Däremot försöker de få en att välja dyrare grejer hela tiden men det får man liksom ta, stå emot bara och få hem en jättefin produkt sen :)

• Daludd
    daniiel skrev 2011-10-27 12:16:24 följande:
    Vi är också nöjda med det vi fått hem, utan tvekan. Det jag dock inte är nöjd med är deras sätt att bemöta det som vi råkat ut för, dvs att de fortsatt dra pengar varje månad. Jag kommer nog inte handla av dom mer pga just den saken. Jag tycker det är viktigt hur ett företag och dess anställda kan hantera kunder, nöjda som missnöjda, och eventuella problem som kan uppstå. Förtag som bara förneknar, förnekar, ljuger och skiter i att svara på frågor osv har jag inte så mycket till övers för.
    Ja nej, usch, jag hade fått panik av ett företag som DRAR pengar från mig, jisses. Hatar också företag som hanterar saker sådär.
    Har precis för andra gången i mitt liv råkat ut för inkasso, trots att jag betalat fakturapåminnelsen. Båda gångerna har det varit samma sak - köpt en kurslitteraturbok och sedan städat undan fakturan på 100 kronor någonting, så smart. Sen har en påminnelse kommit som jag betalat, men så får jag ändå ett inkassobrev flera dagar efter att jag betalat påminnelsen - som företaget vill att jag betalar flera hundra kronor till i avgifter på.
    Jag måste naturligtvis sluta städa undan mina bokfakturor men jag blir så trött på sånt här - har ju betalat min förbannade faktura och sen vill de liksom ändå ha massa pengar därefter! Suck. 
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)