Inlägg från: HederJarlestål |Visa alla inlägg
  • HederJarlestål

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Vårt bröllop blir väldigt billigt, misstänker jag. Mina kläder till dagen är nog det som gått på minst faktiskt. Hittade klänning och bolero på bonprix.se och skorna köptes på Ellos. Eftersom vi ska gifta oss borgligt går det på 1500 i vigselavgift, men behöver inte betala för lokalen där vi gifter oss. någon fest blir det inte, eftersom vi kommer gifta oss i Göteborg och vi knappt bjudit in några. Utan det blir en sväng till krogen med dom som kommer. Musiken blir gratis, tack vare fästmannens jobb. Samma med smink och håruppsättning.

Kommer ta en natt på hotell efteråt, så ingen bröllopsresa.

Och om vi någon gång, framöver, kommer ha en bröllopsfest så kommer jag nog göra som min syster gjorde. Dom som ville äta, fick ta med det själva. Samma med alkohol. Så bjöd dom bara på tårta och något lättare på natten.  Så där sparade dom in väldigt mycket pengar.

• HederJarlestål
    BlomAnna skrev 2011-10-27 22:24:14 följande:
    Varför kostar det 1500 i vigselavgift?
    Vi kommer inte gifta oss i stadshuset/kommunhuset, så då kostade det tydligen det... Ganska irriterande, eftersom det inte går på 1500 att ta sig till stället vi ska gifta oss på, men det får det väl vara värt antar jag.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)