• JNT

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Det här med avgift vid borgerlig vigsel varierar mycket mellan kommunerna. Vissa tar alltid ut en avgift, andra gör det aldrig. Vår vigselförrättare utgår från Gislaveds kommun och har vigselrätt i hela landet. där kostar inte själva vigseln någonting, men man får betala reseersättning om man gifter sig i en annan kommun än Gislaved. I vårt fall blir det kanske högst 150:-. Billigt och bra tycker jag! :)

• JNT

Moussetårtor går ju faktiskt frysa in, bara låta dem tina i kylskåp dagen innan och garnera dem på bröllopsdagen! Testa och se hur just din tårta blir i förväg!

• JNT

Tinzi: Jag gör egna mousser, finns massor med recept på nätet t ex http://bakverk.ifokus.se men naturligtvis går det göra pulvervarianter också. Jag har dock aldrig provat att frysa in nån sån.

• JNT

Tinzi: Ja, jag tror det är grädde i alla recept jag använder. Har några med philadelphia och turkisk yoghurt men det är lite grädde i dem också.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)