Inlägg från: 28juli2012 |Visa alla inlägg
  • 28juli2012

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Jag har nyss beställt brudbukett från ebay, hoppas att den är lika fin som på bilderna. =)
    Nån annan som beställt eller tänkt ha fejkblommor?

• 28juli2012

Nu har blommorna kommit. Packade ner dom igen så dom håller sig fina till bröllopet.
    Tycker det stämmer överens med säljarens bilder.

Fina eller fula, vad tycker ni?

• 28juli2012
    Mikina skrev 2011-12-22 14:04:38 följande:
    28juli2012, vart beställde du blommorna ifrån?
    De sr jättefina ut!
    Beställde från ebay.se säljaren blooms_wedding_studio
    Snabb frakt och bra säljare =)
  • 28juli2012

Handlade fryst oxfile idag på willys för 119kr/kg, tyckte det var billigt och det borde ju funka att ha tilll bröllopsbuffen =)

Nån som är duktigt på att tillaga oxfile?

• 28juli2012
    Cosy skrev 2011-12-30 15:41:38 följande:
    Kan man inte helsteka den som man gör med fläskfile och skära upp den i skovor innan servering
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Jo jag tror det =) Var lite så jag funderade på att göra, dock aldrig tidigare tillagat oxfile Skrattande
  • 28juli2012

Nu känner jag mig snurrig, köpte oxfile men tänkte på rostbiff Skäms Är nog de gravid hormonerna som spökar kvar i kroppen.

Så nu behöver jag hjälp med recept, tanken var att köttet skulle serveras tunnskivat och kallt.
    Hur gör jag nu, kan man servera oxfilen tunnskivad och kall? Hur serverar jag den godast kall?

• 28juli2012
    Josefin521 skrev 2011-12-30 19:03:25 följande:

Vinmarinerad oxfilé serveras alltid kall, googla på det! Dock skall jag även tillägga att fryst utländskt kött sällan smakar bra...och särskillt inte på ett bröllop där det skall kännas lite lyxigare.

Ååå nej, hmm typiskt.
    Ska googla på det =)
  • 28juli2012

okej, hoppas det.
    Vad tror ni om dubbelmarinerad oxfile?

• 28juli2012
    Tungan ute oxfile känns iaf lyxigare än nått billigare alternativ trots den är fryst
     =)
  • 28juli2012
    Josefin521 skrev 2011-12-30 21:49:15 följande:

Anledningen till att jag vill varna för att snåla in på råvaror är för att jag var på ett bröllops i somras där dem snålat in på vinet, vilket var odrickbart, och allt alla kommer i håg från den festen var det dåliga vinet. Det är inget man vill ha sin fest ihågkommen från.

Väljer man dock att satsa på utländskt fryst kött så tror jag dubbelmarinering/vinmarinering kan dölja en hel del! Tjälknöl är också en riktigt bra idé!

Vill absolut inte snåla in på något så att det märks för isf kan jag lika gärna låta bli att bjuda..
    Funderat lite på vin, vad finns det för nått vitt och rött som är gott och passar buffe?

Är chill out bra viner? Själv gillar jag lindemans men vet inte hur det passar till buffe!?
  • 28juli2012
    Jossen skrev 2011-12-31 12:28:12 följande:
    Kolla på systemet vilka viner som passar till maten ni ska ha. För även om man gillar ett speciellt vin, betyder inte det att det är gott till allt.
    Dom rekomenderar dels chill out och lindemans röda, men vilket är godast? Själv gillar jag lindemans (har inte provat chillout).

Ni som ska ha buffe, vad ska ni bjuda på för viner?
  • 28juli2012
    augusti2012 skrev 2012-01-17 12:04:55 följande:
    ebay är sjukt billigt. 
    Budade hem en brudklänning igår för 315 kr inklusive frakt. + att dem syr efter mina egna mått.
    Nu har jag två klänningar för ynka summan 715 kr tillsammans. Men den ena kommer jag sälja. 
    så hoppas jag får sålt den lätt :) 

Har du fått hem den första än, bild? =)
  • 28juli2012
    augusti2012 skrev 2012-01-17 13:58:14 följande:
    Cosy: jag har en som jag vann på tradera hemma.
    Men den är utan armar.
    Jag är inte helt nöjd att vara bar om armarna. Därför budade jag hem den.

Hellgren: Den andra vann jag på tradera i våras.
    Här är klänningen.
    Oj vad billig, jag har inte vågat beställa från ebay med argumentet att är det för bra för att vara sant så är det nog just det.

Men då kanske man kan våga sig på det ändå =)
  • 28juli2012

Vad tror ni om denna kombinationen? passionsfrukts mousse, chocklad mousse och vaniljskräm på vaniljbottnar, och sugerpaste runtomkring? Eller blir det sliskigt?

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)