Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Jag har nyss beställt brudbukett från ebay, hoppas att den är lika fin som på bilderna. =)
Nån annan som beställt eller tänkt ha fejkblommor?
Jag har nyss beställt brudbukett från ebay, hoppas att den är lika fin som på bilderna. =)
Nån annan som beställt eller tänkt ha fejkblommor?
Yes det ska jag göra =)
Nu har blommorna kommit. Packade ner dom igen så dom håller sig fina till bröllopet.
Tycker det stämmer överens med säljarens bilder.
Fina eller fula, vad tycker ni?
Handlade fryst oxfile idag på willys för 119kr/kg, tyckte det var billigt och det borde ju funka att ha tilll bröllopsbuffen =)
Nån som är duktigt på att tillaga oxfile?
Nu känner jag mig snurrig, köpte oxfile men tänkte på rostbiff Är nog de gravid hormonerna som spökar kvar i kroppen.
Så nu behöver jag hjälp med recept, tanken var att köttet skulle serveras tunnskivat och kallt.
Hur gör jag nu, kan man servera oxfilen tunnskivad och kall? Hur serverar jag den godast kall?
Vinmarinerad oxfilé serveras alltid kall, googla på det! Dock skall jag även tillägga att fryst utländskt kött sällan smakar bra...och särskillt inte på ett bröllop där det skall kännas lite lyxigare.
okej, hoppas det.
Vad tror ni om dubbelmarinerad oxfile?
Anledningen till att jag vill varna för att snåla in på råvaror är för att jag var på ett bröllops i somras där dem snålat in på vinet, vilket var odrickbart, och allt alla kommer i håg från den festen var det dåliga vinet. Det är inget man vill ha sin fest ihågkommen från.
Väljer man dock att satsa på utländskt fryst kött så tror jag dubbelmarinering/vinmarinering kan dölja en hel del! Tjälknöl är också en riktigt bra idé!
Vad tror ni om denna kombinationen? passionsfrukts mousse, chocklad mousse och vaniljskräm på vaniljbottnar, och sugerpaste runtomkring? Eller blir det sliskigt?