Inlägg från: Josefin521 |Visa alla inlägg
  • Josefin521

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Tinzi skrev 2011-12-02 22:04:50 följande:
    Ett tips är att inte köpa vin i flaskor utan i tetra pack, och sedan hälla upp i flaskor (vi har hämtat en hel back på en restaurang där vi känner kocken, tvättat & tagit bort etiketterna) sedan limmat på våra egna etiketter (vanligt papper som vi skrivt ut med vårt monogram)

blir super snyggt och billigt! :)

Lät som en bra idé men frågan är hur gott vinet är från tetra pack? Tänker du på BIB, för där kan det ju finnas en del bra. Många gäster vill även veta vad för vin dem dricker, det borde dock alltid finnas på ert menykort. Dem vinerna jag vet finns på tetra är absolut inget man kan bjuda gäster på, knappast ha i mat heller. Har varit på en sådan tillställning och ingen av gästerna kunde dricka det som serverades. Ett tips bara.

Ha en vinprovarkväll innan bröllopet med lite vänner så får dem sätta betyg ;)

• Josefin521

Vinmarinerad oxfilé serveras alltid kall, googla på det! Dock skall jag även tillägga att fryst utländskt kött sällan smakar bra...och särskillt inte på ett bröllop där det skall kännas lite lyxigare.

• Josefin521
    FelizLane skrev 2011-12-30 20:36:14 följande:
    Nu tycker jag väl inte att man ska vara sån... Tror inte det är så många i vårat svenssonland som har smakat på riktigt bra lagad oxfilé.

Anledningen till att jag vill varna för att snåla in på råvaror är för att jag var på ett bröllops i somras där dem snålat in på vinet, vilket var odrickbart, och allt alla kommer i håg från den festen var det dåliga vinet. Det är inget man vill ha sin fest ihågkommen från.

Väljer man dock att satsa på utländskt fryst kött så tror jag dubbelmarinering/vinmarinering kan dölja en hel del! Tjälknöl är också en riktigt bra idé!

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)