Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Det finns ju finare pappesdukar, som är som tyg. Är dom svindyra kanske?
Det finns ju finare pappesdukar, som är som tyg. Är dom svindyra kanske?
Min dator är jätteseg just nu och jag kan inte citera alla tyvärr.
ANGÅENDE EGNA TYGSERVETTER
Hur blir det med TEKLA kökshandduk från IKEA? Är inte den 50x65 cm? Blir det "konstigt" när man delar på den??
ANGÅENDE PAPPERSDUKAR
Dem som finns på rusta är inte av så jättebra kvalitet. De går lätt sönder om man spiller elelr liknande. Jag har hittat denna duk på age.se men vet inte vad den kostar tyvärr.
"Bordduk Dunicell
I ett tygliknande pappersmaterial med samma tyngd och fall som linne. I rulle om 1,25 m bredd och 25 m längd."
ANGÅENDE PRESENTER
Vi har köpt fruktkorgar som vi ska ha som presentkorgar. (http://www.frapp.se/1/sv/matlagning-kok-Rice/brodkorg,-3-pack.php?group=) och dem ska vi fylla med Italienska delikatesser eftersom vi har Italienskt tema på mat och dryck på bröllopet. Våra föräldrar kommer hjälpa oss mycket. Även en vän till mig och min blivande svägerska. 5 korgar totalt blir det och alla kommer se någorlunda lika ut. Men när ska dessa korgar lämnas? Vi funderar på att hålla ett gemensamt tal i slutet av middagen där vi tackar alla. Då kanske serveringspersonalen kan bära ut korgarna? Känns tråkigt at vänta till dagen efter
ANGÅENDE KLÄDER TILL PERSONALEN
Vi kommer ha två stycken i köket och till dem har vi köpt svarta förkläden och svarta kockmössor (inte såna där stora kokhattar)
Vi kommer ha tre som serverar och till dem har vi köpt lila slipsar och slipsnålar.
Allt är köpt på ebay för en billig peng.
Nu vill jag tipsa er om våra presentkorgar vi köpt!
Vi letade och letade tills vi hittade dessa som kallas brödkorgar men dem har gott om plats för vinflaska m.m. PRIS: 109 kr, för tre stycken, med frakt! Vi fick hem dem idag och jag är så nöjd, trodde dem skulle vara lite "sladdriga" eftersom dem är i korg men det är dem absolut inte, jätte stadiga. Men inte "stenhårda" såklart. Dem passar utmärkt som fruktkorgar sen så korgen är en fin present i sig själv. Det ända "dåliga" är att dem säljs i tre pack, så ny har vi två gula som vi inte vet vad vi ska göra med. Någon som vill köpa dem kanske? :)
http://www.frapp.se/sv/matlagning-kok-Rice/brodkorg,-3-pack.php?group=prod_prod_grp-s1%2F265
Jag tycker klänningen verkar jättefin och den ser ju "lilac" ut. Jag tycker att ni ska behålla den! Vi har lila som färgtema och för att vi inte ska snöa in oss på nyansen så har vi valt olika lila färger på det mesta, allt från lavendel till mörklila. Så ni kan ju välja något mer i den ljuslila färgen som klänningen har.
Ärligt talat så tror jag det är svårt att sälja en redan uppsydd klänning för 1500 kr tyvärr. (fast jag tycker som sagt att du ska behålla den)
Lycka till!
Fasit, Fina kort! Cellofankuvert? Snyggt!