Inlägg från: annelie1981 |Visa alla inlägg
  • annelie1981

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Nu har jag äntligen kommit på hur jag ska ha min dukning. Det största "problemet" var att jag ville ha blommor i bordsdekorationen utan att det blev så dyrt, nu har jag hittat en lösning (se länk)

http://www.wedshop.se/ProductView.asp?ArtNr=003-0020&catID=3#

• annelie1981
    Cosy skrev 2011-12-27 16:25:52 följande:
    Jag köpt min klänning idag från cams i skövde www.camsmodehus.se/klanningar.html.
    Den kostade under 3000kr har tyvär ingen bild det var foto förbud i affären. Så om ni letar klänning i närheten så borde ni ta en titt ditt.
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Oki synd att jag inte visste det tidigare, har ju redan beställt min klänning på nätet. Men jag hoppas att det blir bra ändå.
  • annelie1981

Dels är det för att jag tycker att vitt är snyggare än grönt och sedan om jag förstår det rätt kan man ha denna oasis stående direkt på bordet utan någon vas/kruka.

knyttan skrev 2011-12-27 17:25:53 följande:
    vad är det för skillnad på det och vanlig oasis? Priset är ju samma?
  • annelie1981
    MGJR skrev 2012-01-02 16:12:38 följande:
    Vi ska gifta oss den 4 augusti och funderar också på detta med buffé. Är det riktigt varmt ute så vill jag inte tvinga mina gäster sitta stilla i flera timmar o bara äta. Vi tänkte som såhär; istället för förrätt så har vi lite matigare snittar o tilltugg vid ankomst. Huvudrätten blir en grillbuffe av olika typer av kött o fisk, potatis i olika former både varm o kall samt såser, sallader och bröd. Efterrätten tror jag vi skippar o bara har tårta istället. Låter detta bra eller lite fattigt?
    Låter som vi har tänkte det. Vi kommer nog ha en kock som står och grillar där på festen.
  • annelie1981

Måste bara tipsa om en sådan passande pysselbok (39kr) som jag hittade på Coop forum idag. Helt perfekt till mina små brudnäbbar, så har de något att göra under middagen!

• annelie1981

Ett tips om man vill boka billigt hotell är att kolla på coophotellpremie.com. Då får man bo två person, två nätter för 1498kr inkl. frukost (man måste vara coopmedlem)

• annelie1981
    Amanda547 skrev 2012-03-14 20:23:48 följande:
    vi har buffe med all mat och dryck på ett och samma bord så får alla ta själva vad dem vill ha =) spar många kr på de!
    Jo så tänkte vi också. Men sedan kommer man till det kluriga....vem dukar av all disk, kokar kaffe etc? Hur har ni löst det? Jag har inte kommit på något bra än att vi behöver någon form av personal.
  • annelie1981
    AnnaMaria23 skrev 2012-04-23 11:08:24 följande:

Vilka fina servettringar! Skulle du vilja ta ett kort i närbild på en av dem?

• annelie1981

Å vilka mysiga småa svarta tavlor, hur stora är de? Vore ju perfekt till buffén...jag som är lärare å allt =)

augusti2012 skrev 2012-04-25 14:58:31 följande:
    Angående att inte säga att det är till bröllop tycker jag är lite fel. Dem tittar ju i tidningen sen och ser att man har ljugit. Bor man som jag på en liten ort är det inte så vidare roligt... Tror att ärlighet varar längst och att man får hitta andra hål att minska pengar på.

Måste tipsa om följande:
    Köpte dessa små svarta tavlor på netto för 5 kr styck. Klädnypa på baksidan.
    Är tänkt att ha till vår kak/tårtbuffe.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)