-
Nej, visste inte ens att det fanns. Verkar finnas försäkringar för allt, de är duktiga på att tjäna pengar, försäkringsbolagen. I och för sig så är vår bröllopsbudget inte mer än ca 35 000, kanske är skillnad om man lägger ut mycket pengar.Imke1977 skrev 2011-10-17 11:42:03 följande:En fråga. Är det någon av er som har tagit en bröllopsförsäkring? Läste om det nyss och visste inte ens att det fanns. :-O Måste man ha det? Eller BÖR man ha det? Det är ju lite pengar som står på spel som sagt.....
-
Budgettips; Jag ska gifta mig i augusti nästa år. Jag ska ha gula ringblommor, som är min favoritblomma, i min brudbukett som jag för övrigt ska binda själv, eventuellt med någon annat blomma eller gröna blad. Vi ska också dekorera borden med dom, och till corsage (heter det så??).
Jag, min svärmor och min mamma ska hjälpas åt att odla flera olika sorter så att jag kan vara säker på att de blommar lagom till mitt bröllop och att det är rätt färg på dom. Finns massor med sorter, och lättodlade är dom också! Vårt färgtema är gult/mörkblått/vitt. Funderar på att lägga till orange för att gardera mig om det inte blir några gula ringblommor. Billigare än så blir det inte iaf, för några fröpåsar kostar inte mycket!
Ringblommans symboliska betydelse är varaktig kärlek....och det vill man ju ha! -
Jag har planerat att göra en moussetårta med kladdkaksbotten, mangomousse och svartvinbärsmousse som jag dekorerar som en vanlig bröllopstårta sen. Fördelen med moussetårta är att den kan frysas så jag kan göra dom någon vecka innan. har inet räknat ut priset men det kan inte bli dyrt. Svarta vinbär har jag själv i trädgården.
Den här har inte rätt färger (vi har vitt/mörkblått/gult/orange som temafärger), men ungefär så här hade jag tänkt mig;
-
Det låter som en väldigt intresant färgtema mycket kul med färger. Vi ska ha vit so bas(för att det är enkelt) sen inslag av höst färger från gulvit till mörkrött/brunt samt grönt/ljusgrönt jag hoppas det är en kombination som blir bra utan att det blir för mycket.
Ja, det är nog ett ganska ovanligt färgval. Det började med att vi ska ha tema svensk sommar och folkpark och då tänkte jag gult och blått förstås. Men då blev det mycket svenska flaggans dag på nåt vis så vi ändrade till mörkblått och mörkgult. Sen är min favoritblomma ringblomma som jag ska ha i brubbukett och till bordsdekorationer så då la vi till orange också.
Jag älskar färger och tycker de är snygga ihop! Blir mest vitt och mörkblått dock och gult och orange som accenter. -
Har fått hem min brudklänning från Bonprix! Den var jättefin, tjock och tung med flera lager tyg och kännns jättelyxig. Blev väldigt positivt överraskad, det var en ren chansning när jag skickade efter den, tänkte att jag får skicka tillbaka om den inte var nåt att ha. Men det var den verkligen! Och till ett pris som fick bröllopsbudgeten att slå volter av lycka, 799:-! Så den kan jag rekommendera!
Vi ska ha ett enkelt trädgårdsbröllop och vill ha en enkel klänning som ändå känns som en bröllopsklänning och den kommer att passa perfekt.
På modellen på bilden är den lite kortare men på mig som är 163 lång går den precis ner till fötterna.
-
Tycker converse låter coolt jag! Skulle absolut funka med den klänningen.izredam skrev 2011-11-20 18:29:48 följande:Precis den klänningen har jag tittat på - att ha en klänning som inte är hellång känns rätt för mig, så jag funderar också på att beställa hem den och i alla fall prova den, det värsta som kan hända är att man får skicka tillbaka den liksom... Dock behöver jag väl ha ett par andra skor på mig då, hade tänkt converse, men det kanske får bli ett par vita sandaler eller något i så fall :) Det skulle dessutom spara in nästan 3000 från budgeten :D
-
Vi beställde våra små kuvert (C7) på www.mattonbutiken.se. De är av märket Papperix och finns i många färger. De finns också på Panduro men här i stan hade de begränsat med färger, inte gula tex som vi skulle ha.FelizLane skrev 2011-11-27 16:44:27 följande:Nån som vet vart man hittar små kuvert i olika färger?
-
Köpte 9 st knoppa-lakan på IKEAs fyndavdelning idag, 10 kr st! Det var plåster på såren för champangeglasen som var slut....
-
Ååå, snälla knyttan, en länk! Har letat och letat efter snygga fröpåsar att göra själv! Ska ha dom både som favours och placeringskort, med ringblomsfrö.
-
Tack Knyttan!