pluttenimagen skrev 2012-01-08 08:31:17 följande:
Vi har nu bestämt att gifta oss samma år som vi firar 10år tillsammans! Så 2015, men tänkte redan nu försöka skaffa mig en uppfattning om vad som kostar och vad man kan spara in på då jag är student och han inte har den största inkomsten han heller. Sedan har jag haft som krav att jag inte gifter mig om vi inte åker på en grym bröllopsresa. ;)
Men som jag har funderat ut hittills så kan vi nog spara in på tårtan då jag känner två nyutbildade konditorer/bagare som man kanske få ner priset av, hur mycket kostar en bröllopstårta i vanliga fall och hur mycket tycker ni att man borde få ner den i pris av någon man känner?
Även fotograf känner jag som vi kan få ner i pris där med, kanske rent ut av gratis men det känns nästan lite elakt mot honom?
Och ja, vi är ute i goood tid men då får vi ju bara mer tid att planera med! ;D
Bröllopstårta kostar nog vanligtvis runt 50 kr/bit, tror jag. Svårt att säga hur mycket man kan få ner det, beror nog mycket på vad man vill haBröllopstårta kostar nog vanligtvis runt 50 kr/bit, tror jag. Svårt att säga hur mycket man kan få ner det, beror nog mycket på vad man vill ha. Men kanske halvapriset? Då hamnar man på ungefär vad det kostar på typ citygross och andra matbutiker per bit (då är ju tårtorna lite enklare, typ vita prinsesstårtor och så). Ska man ha en enklare tårta så kan du säkert komma ännu billigare undan med kompispris :)
Vår fotograf är amatör, pluggar foto på gymnasiet och tar studenten i vår. Hon är verkligen jätteduktig! Vi kommer betala henne 1500 tror jag, under det hade jag inte velat gå. Men sen beror allt så klart på hur nära vänner man är och så :)