Inlägg från: Insanire |Visa alla inlägg
  • Insanire

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Klänning: köpte jag för 700 kr på Tradera. Sitter perfekt.
    Skorna:kommer använda ett par gräddvita som jag redan har hemma.
    Bukett: Kommer köpa plastbukett från USA, 500 kr för min och tärnornas.
    Underkläder: Köpte en korsett med trosor och strumpandshållare för 200 kr på Ebay. Tyvärr var den högre i ryggen än klänningen så jag måste köpa en ny..
    Smycken: max 500 kr.
    Ringen: ca 5000

• Insanire
    123ost skrev 2011-10-11 16:01:43 följande:
    Klänningen som du köpte på Ebay, var det en begagnad eller en "kinaklänning"?
    Plastbuketten från USA, vilken sida ska du köpa från?
    Klänningen var från Tradera, helt nysydd från svenskt företag tror jag.. Miss Moneypenny.
    Den var skräddarsydd till en kund som inte kunde genomföra köpet. Aldrig ens provad.

Korsetten däremot var från ebay och helt ny den också.

Buketten kommer jag nog köpa från thebridesbouquet.com/index.aspx.
  • Insanire

Vi kommer att betala tärnklänningar eftersom jag vill ha dom i en specifik färg och jag vill att mina två tärnor har likadana klänningar. Det kommer bli kinaklänningar.

Vi kommer också stå för buketterna.

Håret kommer min ena tärnas mamma att göra, så jag tror att hon får sitt hår gratis, den andra tärnans hår står vi för.
    Skor får de skaffa själva.

Presenter har jag inte ens tänkt på..
    Det är ju två tärnor, två bestman och så har vi 3 st värdar/toastmasters...
    Hmm, får fundera vidare på det.

• Insanire
    28juli2012 skrev 2011-12-17 18:16:21 följande:
    Jag har nyss beställt brudbukett från ebay, hoppas att den är lika fin som på bilderna. =)
    Nån annan som beställt eller tänkt ha fejkblommor?
    Jag har tänkt köpa, jag har hittat min bukett på thebridesbouquet.com/index.aspx
    Jag hoppas verkligen att dom är lika fina i verkligheten som på bild..=)
  • Insanire
    Fiaa skrev 2011-12-27 22:10:44 följande:
    TIPS!! Hörde av min mamma idag som var på IKEA att dom säljer Svalka champangeglas 6 pack för 9 kr!! Hon skulle då ta 15 pack åt oss ;)
    Fiaa, hur gick det? Fick hon med sig 15 st pack?
    Jag och min sambo funderade på att åka till IKEA när vi såg den reklamen, men sedan stod det finstilt längst ner, max två förpackningar/kund

Eftersom att vi bor ganska långt från ett IKEA så undrade vi om det var värt att åka så många mil och hoppas att man kan köpa dom 13 förpackningarna så vi behöver..
  • Insanire

Jag kommer beställa klänningarna till våra två tärnor från Kina. Jag har hittat klänningen och kostnaden för att få två st skräddarsydda och fraktade till Sverige kostar 1000 kr sammanlagt.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)