Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Augusti2012 :Wow! Om du ska sälja den med armar är jag helt klart intresserad;) vas har du för storlek?;)
Augusti2012 :Wow! Om du ska sälja den med armar är jag helt klart intresserad;) vas har du för storlek?;)
Haha knutten: de va min telefon som valde ord där ;)
Ojoj.. Jag vill oxå nu, vilka vackra klänningar och buketter ni visar;)!! Ni som köper saker på enat. Hur lång leveranstid får man räkna med? Funkar det ungefär som tradera eller är man säker på att få det om man vill??
kunde inte låta bli. Vill skicka Save the date kort till alla. Gjorde i Publicher så det bara är att köpa lite finare papper och kuvert.. tror vi sparar endel pengar på det.. Blir nog att göra egna inbjudningskort så oxå.. kul och personilgt=)
men nu kan jag tyvärr inte få till nån bild..:(
vågar man handla på ebay? hur går det tll? helt ny på detta område..:P
Har hittat en superfin brudklänning på blocket för 2300 kr i min storlek, tom på behagligt avstånd så jag kan åka och prova den. Men, kan man köpa klänning redan? Är ett år kvar till min dag. Vad säger ni? Samtidigt känner jag att det är bra pris och tänk om jag ångrar mig när jag inte tittat på nån annan? Gav, blir galen ;p
Jag med! Denna klänningen var dock med störning i ryggen så förhoppningsvis skulle det gå även fast jag ska gå ner minst 8 kg. Den var mellan 36-42 beroende på hur hårt man snörar. Jag är nu i stl 40 så mindre än 36 blir jag inte..:/
Men om jag mot förmodan går ner mer så borde den väl gå att sy in lite lätt? Eller vad tror ni? Kan ingenting om sånt. Har mailat henne och bett henne skicka fler bilder;)
Hur tänker ni andra om att köpa klänningar till tärna/tärnor, marshalk och näbbar?? vi har inga egna barn så ska låna 3 syskonbarn har jag tänkt.. ska jag köpa kläderna till dom eller be föräldrarna? jag har varit tärna en gång och då betalade jag min egen klänning. Hur gör ni andra? behöver få ner min budget lite mer om detta ska gå ihop känner jag..
Ja men det är ju smart;) vi kan ju Iofs ge våra kära näbbar deras klänningar i julklapp så kan dom ju leka prinsessor sen;) ( och nu kändes det genast väldigt långt borta!!:() men nu till nästa tanke.. Hur väljer man tärna? Har ingen given.. Har många nära vänner som jag inte kan väljaellan och 3 systrar. Tror dock att storasyster får bli toastmaster men vet inte alls. Vet ju att jag verkligen inte har nån broska men planerar mycket i tanken. Hur har ni andra balt? Har ni haft sånt självklart??
taack för era svar!!=) men så får det nog bli!! ska fråga mina systrar så fort detta blir oficiellt=) och min bror fårf bara marshalk och sambons bästa vän bestman.. Det är typ det enda sambon bryr sig om i allt ståhej;) Har oxå tittat på dom skorna och är mer än sugen på att beställa hem såna.. vi kommer ha mörklila, silver och vitt som tema så dom skorna skulle va kanon! ska nog minsann beställa hem ett gäng såna=)ska oxå hitta lite inspirationsbilder tror jag. Verkar vara bra=)
ni som gifter en 2013. Hur långt har ni kommit i planeringen?
vi har bestämt budget. Typ skrivit gästlista, bestämt datum, kyrka och lokal. (dock inget bokat) Vi har även bestämt att det ska vara barnfritt och var vi ska bo på bröllopsnatten.. Vi har även diskuterat mat men inte bestäm nåt än..
Så nu e frågan.. vad ska man göra nu?? Jag vill in till kalmar någon dag och kolla brudklänningar. Har hittat en på blocket som är superfin till bra pris men vill prova lite olika modeller inann jag bestämmer mig.. vad tror ni, Är det för tidigt?
Malinax: Jag ska prova brudklänningar om en månad. Då ska vi till gbg så jag tänkte passa på när jag har ena tärnan med mig
. Ska annars köpa på Ebay men vill prova så jag vet att det verkligen är rätt modell. Kanske ändrar mig helt när jag testar ;).
Vi har också kommit långt i planeringen i tankarna... Maten ska vi försöka göra mycket själva, ska provlaga förrätt och sådant till ett recept vi gillar och som går att frysa ner och ta upp utan att det blir torrt eller tråkigt till utseendet.
Har börjat handla lite smått också. Näbbklänningar är klara och en del av småpojkarnas kläder. Min sambo har provat kostym och så har jag köpt skor till tärnorna. Gäller att slå till när rätt pris kommer .
.. sen vet jag inte än om jag ska be tärnorna betala sina egna klänningar.. det drar ju iväg så hilma mycket om man ska bjuda på massa.. men man kan ju hitta billiga såklart.. om man börjar kolla redan nu.=)
men iofs.. kan vara dumt att inte slå till när man hittar så billiga skor..
hmmm..