EmilyMattias skrev 2012-04-06 23:36:22 följande:
Hej igen på er!
Här går det ganska sakta framåt i planeringen men lite har vi fixat iaf=)
Inbjudningskorten har skickats ut med sista svarsdatum 30e april, så snart vet vi hur många som kommer!
Vi gifter oss inte förrens 4e augusti i år så vi har gott om tid. Vi ville vara ute i god tid eftersom vi gifter oss mitt i semestern plus att vi ville veta i tid hur många som kommer så att man lättare har koll på budgeten.
Vi bor också i Göteborg så bara hojta till om någon vill byta tjänster=)
Det som är klart för oss är:
Inbjudningskorten: 1000kr för 35st kort, 35 kuvert samt 35 st informationsblad. En kompis som gör sånt och ställde upp med handgjorda superfina kort! Hon är även med under förberedelserna, en timme innan vigseln och en stund efter för att få kort på gästerna.
Fotograf: 2000kr inkl 15 färdigredigerade bilder samt alla original på skiva. Samt provfotografering som sker nu den 14e april.
Smink: vän till fotografen som pluggar till makeup artist. 500kr inkl provsminkning.
DJ: ev då vi inte skrivit kontrakt än, men 4h speltid, musikanläggning, ljus, riggning innan festen och fotografering under de 4h spelande. 2700kr.
Sång och komp av gitarr under vigseln: 500kr var. Via en kontakt på Facebook.
Hår: ca 1000kr inkl klipp, löshår samt insättning av löshår. En gammal arbetskollega till mig som nu har en egen salong.
Dekorationer till bröllopslokalen: Storhandlade och fyndade på Ikea för ett tag sen. 20st ljus i glashållare med lång brinntid. 6par tunna vita gardiner. 200 värmeljus. 15st små vaser för rosor till borden. Ljushållare får jag låna 200st gratis av en kompis. Totalt 300kr för allt!
Såpbubblor till efter vigseln: 150kr för 60st på Ebay.
Sen har mina föräldrar berättat att de kommer att sponsra oss med lite pengar men vi vet inte hur mkt så vi får väl se vart budgeten slutar till slut. För oss är det iaf 40000!
Vi kommer fråga runt bland bekanta om någon vill ställa upp och servera och ta hand om den delen under festen. I gengäld får de 500kr, mat och får festa med oss när det är färdigt i köket. Hoppas på att hitta 4st som vill ställa upp=)
Tycker ni ska fortsätta hålla den här tråden vid liv, den är guld värd!
är fotografen från göteborg? letar en fotograf om vår vän backar ur... har han/hon någon hemsida?