Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Här kommer lite pysselbilder från mig!
Jag tycker att det är ganska roligt att pyssla så jag har gjort det mesta till dukningen själv. :)
Har gjort saker så att det räcker för 70 personer.
Servetter: IKEA:s TEKLA handdukar, jag har klippt bort de röda ränderna och sytt två servetter av varje handduk.
Kostnad: Tillsammans med kostnaden för sytråden har de kostat max 3 kr/styck! (Kommer även spraya dem med StärkSpray för att få lite mer "spänst" i dem, räcker med en flaska som kostar ca 40 kr.)
Placeringshållare: Ståltråd och silverspray från Biltema (köpte grön trädgårstråd eftersom den var mer formlig).
Kostnad: 1,5 kr/styck
Placeringskort: 3 A4 papper som jag har rivit itu.
Kostnad: 0,25 kr/styck ;)
Stenkulor: Köpte en burk med små kulor och en påse med stora på Ge-Kås.
Kostnad: Tillsammans med sprayfärg från Biltema: 115 kr för alla. (Kommer att dela upp dessa på 17 "dekorationsplatser" med en stor och sju små på varje plats)
De uppochnedvända glasen kommer jag ta från lokalen där vi ska vara. Blommorna är från en krukblomma och ståltråden i glasen är från biltema.
Kostnad: ca 10 kr /glas (beroende på hur många krukväxer jag behöver köpa). (Kommer att dela upp dessa på 17 "dekorationsplatser")
Sammanlagt har alla dekorationer för en fest på ca 70 personer kostat strax över 500-lappen.
Kommer att köpa till två silverpennor för att skriva namnen med.
Sen kommer jag göra om mina servettringar, kommer ha en slingrande ståltråd med ett par gröna och ett par silverfärgade pärlor på. Det kommer att gå på ca 1,50 kr/styck.