Inlägg från: SaJo1981 |Visa alla inlägg
  • SaJo1981

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Vårt bröllop gick ganska exakt på 40.000 då blev det taimatsbuffé till middag, alkohol från tyskland, resterande drickor från willys. En vi känner gjorde tårtan, en väninna sydde klänningen, kostym från suitopia, svägerskan sydde tärnklänningarna, hyrde en bygdegård på landet, make up av en nyutbildad make up-artist, håret fixade vi själva etc...... Har en del bilder på min blogg om n är intresserade: sajo.blogg.se/2011/august/vart-brollop-i-bilder.html sajo.blogg.se/2011/august/var-tarta.html sajo.blogg.se/2011/july/tarnor-och-marskalkar.html Det går attkolla runt mer, har lite smått och gott på bloggen! Gifte oss 23 juli i år!

• SaJo1981

Vi betalalde våran personal 500kr var, hade två bartenders och två barnvakter till våra barn=) ena bartendern fick 1000spänn då han även agerade chaufför till min släkt och hade egen bil upp (vi gifte oss vid vår sommarstuga cirka 12mil från hemorten)

• SaJo1981
    Sansim skrev 2012-01-23 20:51:08 följande:
    Hej!

Behöver tips på lila, fina & billiga löpare till dukningen. Någon som vet nåt bra?
    vi använde sizoflor istället för tyg=) blev jätte fint och det var billigt för man köper det på rulle och kan sen klippa det, den är 60cm bred och vi behövde bara 30cm som våra löpare så vi hade till och med över=) 
    Här ären länk till sidan vi beställde från:  sykompaniet.se/contents/sv/d430.html

Och här är bilder från vår dukning: sajo.blogg.se/2011/august/festlokalen.html

• SaJo1981
    Pertinax skrev 2012-01-24 13:33:39 följande:
    Jättefin dukning! Har ni gjort servettringarna själva eller köpt dem nånstans?
    Tack=)
    ja du dom där servettringarna var en idé från en av mina bästa vänner, hon har fått äta upp det i efterhand kan jag säga:p haha...vi har gjort dom själv med silvrig ståltråd och pärlor men vilket jobb!!! (till 75 pers)
    Min sister klippte till ståltråd och satt till slut med plåster på varje finger och vi andra hade nog skavt bort fingertopparna över försöken att få det slätt och fint, jag gör det aldrig igen men jaaa det blev bra=) 
  • SaJo1981
    drömmer skrev 2012-01-24 21:37:29 följande:
    Precis en sån enkel och stilren dukning ska vi ha. Superfint!!
    tack=) jaaa vi blev jättenöjda, dessutom höll sig murgrönan så himla bra, vi köpte två stora krukor med murgröna i ampel för 500spänn på blomsterlandet och vi gjorde dukningen kvällen innan och dom hade inte blivit lite ledsna ens (fördelen med en tärna/bästa vän som är florist som hjälper till...)
  • SaJo1981

Nipe, ingenting:) vi klippte av stänglar och la ut på bordet och dom höll sig ötte fint utan varken vatten eller oasis eller nåt:) dom slokar inte!

• SaJo1981
    drömmer skrev 2012-01-28 11:22:06 följande:
    Toppenbra att veta då vi med tänkt att använda oss av murgröna. Snyggt men ändå stilrent tycker jag .
    *tummen upp*
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)