• hsmamma

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Ny i denna tråd och ny i DJUNGELN bröllop. Jag vet ungefär jag vill ha, men pengarna stoppar mig lite. Sambon jobbar heltid, jag är alös, vi har två barn. Vet inte om vi har råd att spara nåt varje månad. Vi har inget sparat än. Bröllopet är nästa år. Vi tror det går på ca 20.000. Nån m tips?

• hsmamma

Inte läst hela tråden, svarar inte på inlägget ovan, utan skriver vår budget, tror ni det funkar? Borglig vigsel Lokal: 200 kr Klänning: om jag vågar beställa en kinaklänning ca 1000 kr, annars 2500 kr Kostym: har sambon redan, blir skjorta, slips, skor, kanske väst. 1000 kr Barnens kläder ca 1000 kr Dekorationer: 500 -1000kr, tänker köpa från ebay Mat: egen kallbuffe 1500 kr Tårta el cupcakes: 800 kr el vad det kostar baka själv Bukett: 500-1000 kr, min syster gör den Hår: 1000 kr Hotell+middag: 2500 kr Ringar: 1000 kr, från www.guldklippet.se Vi kommer ha fm bröllop, bjuda på kallbuffe, på em, åka,själva till hotellet för middag. De gäster som vill äta m oss får det. Vår budget ligger på 15000-20000

• hsmamma

Vi har inte köpt dem än. Ringarna är inte viktiga för oss, kommer ta snygga stål. Fanns jättebilliga

• hsmamma

Om alla kommer som vi ska bjuda blir vi 40 pers. Vi kommer göra vår egen buffe m: kassler, potatissallad, skinka, kycklingspett, frukt och grönsaker, pastasallader. Dekorationer: tänkt köpa från ebay, knoppalakan från ikea. Vi ska ha ett enkelt bröllop och bjudning. Vi vill lägga pengar på.oss istället för gästerna

• hsmamma
    Tinzi skrev 2012-01-24 20:57:00 följande:
    Det klarar ni! Vi har budget 4000:- för 88 personer. NOGA uträknat!
    Hoppas vi klarar det. Om vi inte tycker vi klarar budgeten, så blir det tyvärr bara tårta, champagne/bubbel och kaffe.
  • hsmamma
    drömmer skrev 2012-01-24 21:37:29 följande:
    Precis en sån enkel och stilren dukning ska vi ha. Superfint!!
    Finns även organza på rulle
  • hsmamma
    malinax skrev 2012-01-25 20:06:25 följande:
    Har hittat en superfin brudklänning på blocket för 2300 kr i min storlek, tom på behagligt avstånd så jag kan åka och prova den. Men, kan man köpa klänning redan? Är ett år kvar till min dag. Vad säger ni? Samtidigt känner jag att det är bra pris och tänk om jag ångrar mig när jag inte tittat på nån annan? Gav, blir galen ;p
    Jag vill beställa min också, en kinaklänning. Men svårt med storleken, jag kör viktväktarna, vet ju inte vad jag väger nästa år. Vi har nästan 1,5 år kvar, men vill köpa den NU;)
  • hsmamma

Vad tycker ni? Är smörgåstårta och vanlig tårta "snålt" att bjuda på efter vigseln?

• hsmamma

Tack för svaren. Vi ska vigas borgligt, vill ha det enkelt och smidigt. Bara beställa och hämta

• hsmamma

Vi ska ha vanliga tårtor, mycket billigare. Blir ca 800 kr till 42 pers. På citygross finns par till tårtan för 25 kr

• hsmamma

Augusti2012: bra ide. Lät gott. Vad går kalaset på för 70 gäster?

• hsmamma

Jag är större över rumpa och höfter, mer markerad midja

• hsmamma

Jag vill ha den . Gifter oss inte förrän 2013, hoppas den finns kvar

• hsmamma

Men tänk om den inte passar nästan år? Kör viktväktarna...

• hsmamma

Sambon stoppar mig lite, han tror jag kommer ändra mig ang klänningen...

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)