• Drullen

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Aurelia82 skrev 2011-09-21 18:26:17 följande:
    Använd hela budgeten och åk till Antigua i Västindien och gift er =)
    St James Club e ett all-inclusive hotell som blivit framröstat som bästa bröllopställe 2 år i rad. Va där i dec 2009, helt fantastiskt =)=)
    Om nån åker dit måste ni gå till en klädaffär som heter Suite Royal, min syrra o hennes man bor där o har den butiken. Hon är så långt ifrån oss o kan behöva en hälsning från Sverige, från känd som okänd.
  • Drullen

När vi hittat lokalen vi ville ha o bokat den, trots att den är dyr, så kom min pappa o sa att han gärna ville betala för den. Hur snäll som helst, vi har inte räknat med att nån ska hjälpa till, så det blev vi oerhört glada för självklart.

Men.. för att svara på frågan, så de pengarna räknar vi ju in i summan hur mycket det får kosta, för oss är det mer att vi inte vill att allt ska fara iväg o bli för dyrt. Men istället för kuvertavgift kommer vi önska oss pengar till renovering av vårat hus. Det är ju var de pengarna vi lägger på bröllopet skulle gå om vi istället tog en kuvertavgift.

Ja är förövrigt värdelös på budgetar, så ja går bara o tänker att hitta de billiga alternativen i allt. Ja älskar att pyssla o kommer absolut använda mig av mycket som ja hittat bla i denna tråd.

Massa med Kanonidéer !!

• Drullen
    Imke1977 skrev 2011-10-26 14:49:04 följande:
    Hur gör jag nu i budgetsynpunkt tycker ni? 1500 kr åt helvete med klänningen i fel färg. Får jag den inte såld är jag 1500 kr back. Ska jag verkligen bjuda min tärna på en ny klänning igen?
    Det var min tärna som vägrade ha en enklare modell som jag tyckte. Nä hon skulle ha en lång chiffongmodell.
    Bökigt värre..... Det känns dyrt det här... Vad gör man? Vad skulle ni gjort? Sagt åt tärnan att köpa en klänning själv?

Ja tror säkert att du kan få den såld, det är så många som har rosa tema och rosa allt, skittrist att missa så mycket pengar :(

Men som BlomAnna skrev, har hon så bestämda åsikter, tycker ja hon ska köpa klänning själv, eller kolla va en enklare klänning som du tyckte om kostar o säg att hon får runt den summan o betala resten själv.

• Drullen
    Insanire skrev 2011-12-28 10:55:48 följande:
    Fiaa, hur gick det? Fick hon med sig 15 st pack?
    Jag och min sambo funderade på att åka till IKEA när vi såg den reklamen, men sedan stod det finstilt längst ner, max två förpackningar/kund

Eftersom att vi bor ganska långt från ett IKEA så undrade vi om det var värt att åka så många mil och hoppas att man kan köpa dom 13 förpackningarna så vi behöver..
    Såg samma i en annan tråd där hade personalen sagt att de kunde dela upp på olika kvitton. Min sambo är där nu, ja kan återkomma när ja vet .. (Han vet inte om att det bara är 2 pkt /kund ...än...) Sen är det säkert olika på olika IKEA
  • Drullen

Min sambo fick oxå med sig alla 16 utan att nån titta åt han ens. Dom verkar inte va så knussliga, hoppas det funkar för alla som behöver. : )

• Drullen

Blom Anna: har samma problem, har i många år vetat vem ja vill ska viga oss, men nu visa det sig när ja hörde av mig att hon är mammaledig : ( skittrist.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)