• Emmma

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

AnnMurr skrev 2012-01-11 19:50:29 följande:
    Vi ligger på lite över 40-tusen för ca 70 personer, allt inräknat.  Blev skillnad på priserna på både frisör och tårtorna när jag inte nämnde bröllop. Vi behöver ingen tårtställning, och ifall vi senare känner för det, kan vi hyra en själv. Ska inte ha någon slöja, så ringde frisören och bad om tid för en festfrisyr. Från 4000 kr sjönk priset till 800. Tårtorna sjönk till 1000.

Vi bor i Dalarna och hade planerat att göra egen mat, men så hittade vi något som heter Sellnäsplankan, kostar för oss ca 9000 kr för alla gäster. En buffe egentligen. Perfekt!

Köpt billiga ljusstakar från ikea (silver ljushållare och silver ljusstakar), vi ska använda såna där duni (heter det så? dukar, som är bättre än papper, köpte bomullservetter från Ellos för ca 1000 kr.

Ännu verkar det finnas plats för blommor, men kommer att köpa billiga vinglas för Ikea och vänd dem upp och ner, och lägga en vit eller en svart ros inuti och ett värmeljus på.

Vår tema kommer att vara silver, svart, vitt, elfenbensvitt.
    Hej bor också i Dalarna, blev lite nyfiken på Selllnäsplankan som blev så billig. Vilken planka har ni då beställt, vad ingår?
  • Emmma
    Pertinax skrev 2012-03-02 11:47:06 följande:
    Någon här som brukar hänga på ebay-tråden och kan länka den åt mig? Hittar den inte :(
    Eller så kanske det är någon här som köpt en "röda mattan" tidigare och kan tipsa om en bra och billig säljare?
    Jag köpte en sån där röd mattan för ett tag sen (säljaren heter today-deals)
    Den jag fick hem var inte alls lik den som var på bilden, på bilden såg den lite mer "velour- aktig" med
    lite skimmer i men den jag fick hem såg mer ut som en röd markduk.
     Förstod att det inte skulle vara nån kvalitetsmatta pga priset men vi kommer inte använda den. 
  • Emmma

Tänkte bara visa upp kläderna jag köpt till mina barn för en väldigt bra peng.

Bild Ellos

Köpte den här klänningen från Ellos med en 50% rabbattkod

så det blev 149kr för klänningen

Bild HM

De här jättesöta skorna från HM kostar 99 kr

Ebay.se säljare:rococlothing

Sen köpte vi en 5 set kostym till sonen på

ebay för 350 kr inkl frakt. Den satt superfint på

honom.

Tycker att jag kommit väldigt "billigt" undan och

fått superfina kläder för det.

• Emmma
    M o J 2012 skrev 2012-03-20 09:04:37 följande:
    Denna va ett bra tips! Vad menas med "5 set kostym", är det typ byxor, kavaj, slips, skjorta o väst då eller?

Klänningen och skorna va kanon fina!
    Ja precis och du får välja mellan slips och fluga.
  • Emmma
    Tinzi skrev 2012-03-20 13:30:29 följande:
    Bra pris! :)
    Hur var de i stl? stora/små etc?har en son på 4,5 år som är lååååång och bred nämligen...så behöver veta :)
    Min son fyller 3 år nu i april och jag beställde en kostym för 3 år. Var rädd att den skulle vara jättestor på honom, då andra byxor jag köpt bara rasat av  honom men de här satt jättebra, det enda var att byxorna var för långa men de kan jag sy upp. Men om du har en stor son så kanske det är värt att köpa en större men om han "bara" är lång så borde det funka för jag har mellan 5-8 cm tillgodo på min sons byxor.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)