Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Puh, nu har jag äntligen läst igenom HELA tråden.
Hej på er! Jag tar och hänger på er här.
Jag har precis börjat planera för frieri och bröllop i hemlighet för min sambo. Jag tänker mig ett bröllop i budgetens tecken.... så denna tråden passar mig perfekt!
Har ännu inte satt ihop någon budget eller summa för bröllopet, hur det blir beror på hur mycket pengar jag lyckas spara ihop (i hemlighet) tills det är dags.
Det jag vill lägga mest pengar på är våra ringar, de ska vi ju ha resten av livet! Jag har en gamal klasskompis som är guldsmed som ska göra våra ringar av guld jag samlat ihop från våra föräldrar och en del jag har sedan tidigare, så det borde ju få ned kostnaderna något. Dock vill jag ha en del diamanter så jag misstänker att de kan dra iväg en hel del där. I budgeten för ringar ingår dessutom min förloviningsring.
Min mamma har hittat en lokal som kanske kan va av intresse, den tar ca 60 pers och de har tydligen kök och porslin som ingår för 1200 kr. Låter ju rätt ok, vet dock inte när man i så fall får tillgång till den och måste lämna den åter för den summan. Jag ska försöka ringa i veckan och be om att få en titt.
En lokal som denna med porslin passar perfekt då jag tänkte med hjälpa från mamma/släkt (?) laga maten själv. Här hoppas jag på att komma billigt undan!
Har för tillfället inga budgettips att dela med mig till er då jag precis kommit igång med mina bröllopsplaner. Men jag suger åt mig era så länge!!!