Inlägg från: Amanda547 |Visa alla inlägg
  • Amanda547

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

finns de tyg som verkligen färgar i dagens nu.. Tycker att inget färgar längre.. SKulle vilja köpa vita handdukar och färga dem rosa genom att tvätta dem med något rött.. Hmm..  Värt o testa iaf!

• Amanda547
    BlomAnna skrev 2012-03-10 20:25:40 följande:
    Finns ju jätte snjadig färg man använder i tvättmaskinen man kan färga med. Min farmor färgade mina vita ridbyxor lila på det sättet när de hade fått en fläck som inte gick bort. Färgen brukar finnas att köpa i vanliga mataffärer,färgaffärer och tygaffärer.
    jo jag vet men då vi bor i hyres lägenhet och med gemensam tvättstuga så vet ja ju inte om ja vågar använda färgpulver i dessa maskiner.. Är de lätt att  få ren maskin efter?
  • Amanda547

vi har buffe med all mat och dryck på ett och samma bord så får alla ta själva vad dem vill ha =) spar många kr på de!

• Amanda547

jag tror att vi hjälps åt, mina systrar, mamma att duka av och sätta på kaffe.. ska låna stora termosar från en skola och fylla med kaffe och tevatten..
    appropå öl vin hur länge håller de sig? vi gifter oss i juni kan vi börja samla på oss redan nu? 

• Amanda547
    EmilyMattias skrev 2012-04-19 22:41:57 följande:
    Imorgon ska vi skicka in hindersprövningen. Ännu en punkt att pricka av på listan=)

Är det någon här som vet hur man går tillväga om man vill ta ett helt nytt efternamn tillsammans? Som ska gälla barnen också..

På söndag ska jag förhoppningsvis åka och prova två klänningar som jag hittat på Blocket. Har en som jag håller tummarna lite extra hårt för, den kostar bara 500kr, men är såååå fin! Säkert en kinaklänning men den ser superfin ut iaf..

Angående efternamn så ligger de till så här, vill ni båda byta till ett helt nytt efternamn skriver ni ut blanketten från prv.se och betalar 1800:- per person. Alternativt att en utav er byter efternman nu och den andre tar det vid vigseln och då betalar endast den som byter namn 1800:- och den andre får de gratis vid vigseln. Alternativ 3, ni båda byter efter vigseln och betalar endast 1800:- för båda. Barnen får det gratis via skatteverket efter vigseln.
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)