Inlägg från: Wirre 81 |Visa alla inlägg
  • Wirre 81

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

ett litet tips till alla som ska göra inbjudningskort. Panduro har just nu rea på massor av saker bla vik kuvert. Fyndade alla mina inbjudningskort för endast 80:- (20:-/5 st)

• Wirre 81
    Wirre 81 skrev 2012-03-19 09:10:30 följande:
    ett litet tips till alla som ska göra inbjudningskort. Panduro har just nu rea på massor av saker bla vik kuvert. Fyndade alla mina inbjudningskort för endast 80:- (20:-/5 st)

Fick mina inbjudningskort i fredags - dom var itne alls ljusblå som på bilden utan mer åt det ljus/mint gröna hållet...SkrikandesGissa hur besviken jag blev!!!
    Så det är ingen som vill köpa dessa kuvert/kort. 4 förpackningar med 5 st i varje? 
  • Wirre 81
    Charlie13 skrev 2012-04-02 23:24:19 följande:

den här ska nog mina tärnor ha, ena vill ha lång och ena vill ha kort och det finns en kortare modell i samma färg så det är ju tur! :) den längre kostar 499 kr och den kortare 399 kr på halens!
    Oj vilka fina klänningar. jag har hittat ett par fina på bonprix som jag skulle önska att mina tärnor (vilka jag nu väljer) ska ha. Men dom är korta och jag tror att det är långa som gäller för dom eftersom vi gifter oss på vintern...
  • Wirre 81

vet inte om det är fler av er som är inne i "ge mig bilder! på ert pyssel..."

Jag skrev om save-the-date kort vi tänkte göra inom en snar framtid.
    Vi gifter oss inte fören dec -13 så vi ska skicka ut save-the-date kort (så fort kyrka och lokal är bokad)
    Men man vill ju inte att den kortet försvinner bland alla andra papper så vi ska göra megneter.
    visst kan man göra på vistaprint eller andra sidor men där får man betala från 25:- styck
    Vi ska köpa magnetpapper på Kjell och Co. Kostar 40:- för 5 st 10x15 cm papper. Det räcker till typ 20 stycken save-the-date magneter... 

http://www.kjell.com/sortiment/kontor/papper/ovrigt/plexgear-magnetpapper-p25777 

• Wirre 81
    Styrka skrev 2012-04-09 09:04:29 följande:
    Aj då. Det där med fraktkostnaden hade jag missat. 7-8 kr/kilo blir ju svindyrt om man ska köpa alkohol till ett helt bröllop! Förvånad *överväger plötsligt en tysklandsresa med brorsan som är lastbilsförare*
    Glöm inta att ta med ett inbjudningskort till tullen. Så slipper ni fastna där, för det vore inget vidare :S
    Pernillaaa skrev 2012-04-09 21:03:49 följande:
    Nämen! Där kom han ju! Jag fick skära huvudet av han sa han eftersom han inte var tillräckligt snygg i håret för att visas upp

Det där kommer nog bli supersnyggt till sommaren :D

• Wirre 81
    fasit skrev 2012-04-18 10:38:44 följande:
    Bra! Vi vill gärna ha en alkoholfrivälkomstdrink och även alkoholfria alternativ under hela festen. Många gäster kör bil och många dricker inte alkohol. jag letar efter bra recept på typ någon slags bål till fördrink, förslag?
    Vi brukar göra en supergod bål på sommaren.
    får se om jag kommer ihåg innehållet:
    * vin (en flaska) eller alkoholfri cider (1½ l)
    * fruktsoda/sockerdricka (1½l)
    * en koncentrerad flädersaft (på tetra 2 dl) 
    * frysta bär av valfri sort

super gottigt att dricka på sommaren iaf 
  • Wirre 81

Vi har äntligen fixat det med maten till våran "buffe". Vi ville ha grillat men att grilla till 50 personer fanns inte på kartan så jag kontaktade ica kvantum här i byn och dom grillar kotletter/karré till oss för 69:- kilo
    Potatissalladen ska jag göra själv (få hjälp av vänner) men det är inte alls så svårt (ska provgöra till helgens grillning)  Sen har vi enkla jordgubbstårtor och hembakat fikabröd. 

Lokalen kostar oss 1000:- + servis 250:- funderar på om vi ska kosta på oss att slippa städa lokalen för 1000:- annars får vi nog hjälp med det av våra fina familjer/vänner 

Mitt hår och sminkning gör jag själv, lite grekisk inspirerad frissyr som ser avancerad ut men är plätt lätt och eftersom jag inte är en sminktjej så blir det bara lite ögonskugga och rouge och jag kommer se ut som en annan kvinna ;)
    Ringen ligger på posten och väntar på att bli hämtad (vill inte hämta ut den änu för då kommer jag vilja ha den på mig redan nu)  den är tyvärr bara halvklar. Ska gravera den på utsidan med men det får vänta till i höst eftersom dom inte skulle kunnat leverera ringen fören i mitten på september annars.

Allas kläder är äntligen fixade bara skorna kvar till P och barnen men det handlar på skupunkten (ta 3 betala för 2) Och så ska vi bara ta en tripp till IKEA och inhandla knoppa lakan (dukar) och lite ljus sen tror jag att allt är fixat 

känns så jälka skönt...

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)