Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
ett litet tips till alla som ska göra inbjudningskort. Panduro har just nu rea på massor av saker bla vik kuvert. Fyndade alla mina inbjudningskort för endast 80:- (20:-/5 st)
ett litet tips till alla som ska göra inbjudningskort. Panduro har just nu rea på massor av saker bla vik kuvert. Fyndade alla mina inbjudningskort för endast 80:- (20:-/5 st)
oj. nu känner jag mig som en riktig tråddödare
hoppas att det blåser liv i tråden igen så vi alla kan få och ge tips om hu vi ska få ner budgeten...
vet inte om det är fler av er som är inne i "ge mig bilder! på ert pyssel..."
Jag skrev om save-the-date kort vi tänkte göra inom en snar framtid.
Vi gifter oss inte fören dec -13 så vi ska skicka ut save-the-date kort (så fort kyrka och lokal är bokad)
Men man vill ju inte att den kortet försvinner bland alla andra papper så vi ska göra megneter.
visst kan man göra på vistaprint eller andra sidor men där får man betala från 25:- styck
Vi ska köpa magnetpapper på Kjell och Co. Kostar 40:- för 5 st 10x15 cm papper. Det räcker till typ 20 stycken save-the-date magneter...
http://www.kjell.com/sortiment/kontor/papper/ovrigt/plexgear-magnetpapper-p25777
Vi har äntligen fixat det med maten till våran "buffe". Vi ville ha grillat men att grilla till 50 personer fanns inte på kartan så jag kontaktade ica kvantum här i byn och dom grillar kotletter/karré till oss för 69:- kilo
Potatissalladen ska jag göra själv (få hjälp av vänner) men det är inte alls så svårt (ska provgöra till helgens grillning) Sen har vi enkla jordgubbstårtor och hembakat fikabröd.
Lokalen kostar oss 1000:- + servis 250:- funderar på om vi ska kosta på oss att slippa städa lokalen för 1000:- annars får vi nog hjälp med det av våra fina familjer/vänner
Mitt hår och sminkning gör jag själv, lite grekisk inspirerad frissyr som ser avancerad ut men är plätt lätt och eftersom jag inte är en sminktjej så blir det bara lite ögonskugga och rouge och jag kommer se ut som en annan kvinna ;)
Ringen ligger på posten och väntar på att bli hämtad (vill inte hämta ut den änu för då kommer jag vilja ha den på mig redan nu) den är tyvärr bara halvklar. Ska gravera den på utsidan med men det får vänta till i höst eftersom dom inte skulle kunnat leverera ringen fören i mitten på september annars.
Allas kläder är äntligen fixade bara skorna kvar till P och barnen men det handlar på skupunkten (ta 3 betala för 2) Och så ska vi bara ta en tripp till IKEA och inhandla knoppa lakan (dukar) och lite ljus sen tror jag att allt är fixat
känns så jälka skönt...