Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Här hoppar jag in!
Vi ska gifta oss i augusti och allt är i full gång. Vi hade satt en budget på ca 40.000:- men nu har vi fått reda på att vår familj kommer sponstra med en del och så kommer vi byta fotograf till en som jobbar med min blivande så vi kommer billigare undan. Fotografen gör fotouppdrag på fritiden och är superduktig så han kommer och fotograferar oss och vigsel och allt för 200:- och sen får vi betala 100:- för 5 bilder. Kanonpris tycker jag
Vi har faktiskt shoppat loss en hel del på IKEA nu i dagarna. Vi har köpt stora skålar till snacksen där, mindre skålar som vi tänkte ha flytljus i. För att göra det lite finare kommer vi skära fina skivor av lime och lägga i vattnet och dekorera med, tror det kommer bli superfint!
För flera månader sen fick jag hem små hjärtan i turkos (vår färg) som jag ska lägga ut på borden som dekoration. Kostade ca en tjugolapp för massor av hjärtan från ebay, gillas!
Vi kommer också om vädret tillåter vara en del ute då vi kommer hyra en bygdekord med jättestor gräsyta (där vi också kommer ha vigseln förhoppningsvis). Nu så säljer dom ljusblå, enkla plädar på IKEA för 10:- styck. Tänkte att dessa är perfekta om det blir lite kyligare på kvällen som man kan låna ut om någon behöver. Köpte 10 stycken sådana då vi tänker att männen oftast har kavajer på sig ändå.
Gardinerna på bygdegården är riktigt fula också så vi vill ha vita gardiner men har inte hittat några enkla billiga sådana så nu hittade vi vita lakan på IKEA som dom säljer för 19:- styck. Är fyra fönster så köpte åtta stycken lakan som vi ska sy dit en söm på så man kan ha dom som gardiner istället. 40:- per fönster känns inte illa pinkat
Jag har tre tärnor men de kommer lägga 500:- var på deras klänningar. Snällt. Så den kostnaden behöver inte jag stå för och nu hittade vi fina klänningar i en butik som heter Rut m.fl. Jättefina ljusrosa.
Det som är bra när man bokar bygdegård är att man får med porslin, bord och stolar i priset så då behöver man inte tänka på det. Dock så hade dom inte några champangeglas men de köper vi från IKEA. Ibland är IKEA bäst för oss som vill ha budgetlösningar Vi har också köpt servetter från IKEA, fina med blommor på som nog kommer ligga som ett smäck på borden