Inlägg från: Angie2012 |Visa alla inlägg
  • Angie2012

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Vilken bra tråd! Många sidor tips att gå igenomSkrattande

Vi ska gifta oss 11 augusti och vår budget ligger på 50000:- men därav är ringen på 15 000 så 35000 för resten är det vi ska lyckas med. 60 personer är beräknat.

Hittils har jag fixat följande:

10 svarta löpare = 160kr inkl frakt.
    60 jättefina servettringar, kostade egentligen 650:- men prutade till 250:- = Grymt nöjd!!
    Bröllopsskor 350:-
    Fotograf : en kompis till oss som inte vill ha betalt men vi kommer ändå ge honom en peng.
    Tält 72 kvm = 1900:- (tur hade jag att jag hittade så billigt)
    Stolar & bord = 1500:-
    Solist= 1500:-
    Inbjudningskorten kostade ca 300 22 st)
    Porslin = 1800:-
    Catering och tårta har jag en vän som gör pris ej färdigt.

Sen kommer min syster fixa hår och smink.

Ja det var väl det jag lyckats med hittils.

Skulle behöva tips på bordsdekorationer, ska ha 6 fyrkantiga bord med 10 pers runt varje.
    Mitt färgtema är svart, vitt & silver.

• Angie2012

Jag har köpt servettringar på ebay, samma typ som i inlägget ovan fast silvriga med vit sten. De skulle egentligen kosta 660 kr för 5 paket med totalt 60 ringar. Men så har den säljaren något som heter best offer och jag gav ett skam bud på 250 kr och fick dem. Så 60 ringar för 250 kr inkl frakt är jag riktig nöjd med. Och de var riktigt fina i verkligheten också. Så mitt tips är att kolla efter best offer.

• Angie2012

Säljaren till servettringarna heter yallstock. Annars om man letar efter just de som har "best offer" så kan man ju gå in på avancerat rutan när man söker och klicka för det alternativet. Man kan ju göra riktigt bra fynd.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)