Inlägg från: Pernillaaa |Visa alla inlägg
  • Pernillaaa

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Beroende på var du bor så brukar det ändå löna sig att åka över till Tyskland. Åk från t.ex Helsingborg/Helsingör till Puttgarden. Biljetten kostar max 895:-. Man får ju lägga lite på bensin osv också men som sagt det blir billigt ändå. Jag har själv beställt från Spritovin.se och det tog 2månader för leverans, något som skulle ta en vecka. Frakten då låg på 5kr/kg, nu ligger det nog på 7-8kr/kg tror jag.

MEN vad jag förstått det som så är det rätt ofta just deras transporter stoppas i tullen och då åker man dit på att betala tullavgifter, moms och skatt.

annapanna88 skrev 2012-04-08 18:28:44 följande:
    Hej!
    Tänkte bara höra om det är någon här som har handlat alkohol från tyskland över internet, på typ spritovin.se?
    I så fall, vad kostade frakten och vilket bolag använde ni? Antar att det blir billigare än bensin, broavgift och färja, för att inte tala om all tid man sparar :) Men som sagt, ungefär vad kostade frakten?
  • Pernillaaa

Vad synd!
    Jag tjänade många tusenlappar på den resan och det tog ca 12h, utan att stressa, från Halmstad och ner.

annapanna88 skrev 2012-04-08 19:08:08 följande:
    Aj då, det var ju inte bra att det tog så lång tid
    Ja det är sant, inte bra om det fastnar i tullen förstås... Synd, vi har verkligen inte tid att åka... får bli systemet i alla fall då! :(
  • Pernillaaa

Ja visst blir det det!

Jag beställde ett flak med cider = 9kg samt 4st 12pack glasflaskor á 0,25cl = ca 15kg. Betalade då 119kr i frakt vet jag, men då var det som sagt extrapris på frakten, men med det så sprang ju leveranstiden iväg =/. Annars var det nog helt okej. Rätt billigt om man bara ska beställa en flaska starksprit t.ex. Jag har faktiskt 119kr i frakt tillgodo hos dom bara för att det tog så lång tid ;).

Men som sagt, jag rekommenderar hellre att åka ner till Tyskland och själv handla. Vill man vara tidseffektiv och vet vad man vill ha kan man förbeställa så det bara står ihoppackat för upphämtning :). Tar gaaanska lång tid att gå igenom 4våningar som det är på Bordershop. Det är så bra uppbyggt att man verkligen mååååste gå igenom hela stället med.

Vi tog en liten buss när vi åkte ner, där kan man lasta ca 1ton :P. Och eftersom bilen då var mindre än 6m så fick vi biljetten till bara 745:- då :)

Styrka skrev 2012-04-09 09:04:29 följande:
    Aj då. Det där med fraktkostnaden hade jag missat. 7-8 kr/kilo blir ju svindyrt om man ska köpa alkohol till ett helt bröllop! Förvånad *överväger plötsligt en tysklandsresa med brorsan som är lastbilsförare*
  • Pernillaaa

Har förresten ett jääättebra tips angående kostymer till männen :).

Ni som har nära till Ullared eller tänkt sig dit överhuvudtaget, köp kostym där!
    Jag och min blivande var där i lördags och tittade lite. Hittade en jättesnygg kostym i grått, vi vill inte ha svart mitt i sommaren. Väldigt stilren och snygg!
    Kostade endast 548:-

• Pernillaaa

Jag har ju dessvärre packat ner den nu, vi börjar flytta imorgon :). Men har en bild där min sambo har bara kavajen på sig ute i varuhuset, ska locka till mig den och lägga in den :).

Nä vi kollade också för ett tag sen och då fanns inte denna där heller men nu så. Ja men HM har ju också snygga :).

drömmer skrev 2012-04-09 16:40:13 följande:
    Har du bild? Vi var där i mitten på mars och var ute efter en grå men då fanns det bara trista och inte särskilt billigt heller. Vi kommer köpa på Hm .
  • Pernillaaa

Det fanns vanliga svarta på Ullared för 149:- tror jag det var. Jag tycker att det kan funka med en svart väst till en grå kostym.

Men det finns också snygga västar på ebay.

Och givetvis så går det inte att ladda upp bilden på min sambo! :-@

Brudiframtiden skrev 2012-04-09 19:58:17 följande:
    På tal om kostymer och mannens kläder, ska era män ha väst eller liknande under? Var hittar ma det isåfall? Funderar på det, ser lite festligare ut än bara kostym..Nån som har tips? är så glad att jag fyndat min klänning för 1900...riktigt bra pris!!!
  • Pernillaaa

Nämen! Där kom han ju! Jag fick skära huvudet av han sa han eftersom han inte var tillräckligt snygg i håret för att visas upp

• Pernillaaa

Nu har jag rätt bra koll så jag VET att de ibland inte bryr sig om att det gått mer än 30dagar.
    Säger man t.ex att det varit en present så kan det ju ta längre tid än 30dagar innan man kommer dit. Har iofs inte ens nämnt något när jag ibland varit för sent ute :-$.

Det finns i svart också men vet inte om just den "sorten" fanns i svart. Vi kollade ju bara efter grått :-P
    Som sagt den är riktigt snygg och ännu snyggare på riktigt, tycker jag :)

operfekt skrev 2012-04-10 14:40:54 följande:
    Åh, den såg riktigt snygg ut! Jag älskar grå kostymer, men sambon gillar det inte,
    fast han höll med om att denna var snygg dock.. Fanns den i svart också?
    Jag ska till gekås om en vecka, när sambon är i Kanada.
    (något måste man sysselsätta sig med när man är gräsänka)
    Men vet inte om jag vågar köpa något utan att han kan testa..

Du som har varit där nyss, har du koll på hur lång bytestid de har?
  • Pernillaaa

Så lite så :).
    Hmm vet inte om den heter något speciellt faktiskt. Tror inte det.
    Har ju dumt nog packat ner allt just nu :).

operfekt skrev 2012-04-11 18:30:04 följande:
    Aha, tack för hjälpen! Vad heter modellen på din sambos kavaj, har den något namn eller så?
    Åh, önskar att han ville ha grått, men icke :(
  • Pernillaaa

Nu har jag gjort "världens" upptäckt!
    Var inne på dressmann idag och skulle kolla på en väst till min m2b. Tror ni inte vi ser den EXAKTA kostymen som vi köpte på Ullared på Dressmann?!
    På dressmann kostade den dock 1400:- istället för Ullareds 548:-

Så om ni ska kolla på den kostym vi köpte så gå in och kolla på dressmann's kostym "Just a suit Lt grey" så har ni den där. Den ser dock riktigt ful ut på deras hemsida

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)