Inlägg från: nrkpgbrud |Visa alla inlägg
  • nrkpgbrud

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Ett budget tips från mig.Dekoration till mottagningen. 24st servettblommor i Ljus och något mörkare Lila.

Kommer att bli något åt detta håll med en mörklila organza över vit duk (Provbild)

Kostar inte många kronor. Går åt 3 servetter till 2 blommor och "grön" ståltråd.
    Vasen kommer från IKEA och kostar 5kr/st så det är inte hela världen om de skulle gå sönder ;)
    Enkla att göra. Kan skicka instuktioner om nån vill ha. 
  • nrkpgbrud
    Kramarina skrev 2012-05-09 21:27:13 följande:
    Tar gärna beskrivningen på servettblommorna :) vi har väldigt tajt budget men vill få in lite färg i dukningen :)
    Pmar dig ;)
  • nrkpgbrud
    nrkpgbrud skrev 2012-05-09 21:33:58 följande:
    Pmar dig ;)
    Gick inte att skicka pm till dig ;(
  • nrkpgbrud

Jag köpte min på Tradera med. 900kr med frakt.En tjej hade fått den uppsyd men blev gravid och ville ha en annan klänning. Fick dock sy in den för att jag rasa i vikt av bröllopstressen och sen var hon lite längre än mig ;) Så jag fick lägga till 1500kr för fixandet men 2400kr för en brudklänning är nästan ingenting ;)

På lördag är det dags och jag längtar....
  • nrkpgbrud
    operfekt skrev 2012-05-10 16:27:13 följande:
    Jag tar gärna instruktionerna också , operfekt@hotmail.com">operfekt@hotmail.com

Jättefin klänning förresten! & så roligt att det strax är dags, är du nervös?! :D
    Skickar på en gång ;) 
    Jo då det börjar kännas och fick gå hem från jobbet idag för att jag var snurrig och illamående men det har släppt nu. Tror det har med all stress att göra ;) 
  • nrkpgbrud
    operfekt skrev 2012-05-10 16:51:56 följande:
    Det är nog inte omöjligt att det är stressen, men bra att det gick över iaf.
    Har ni mycket att fixa med innan?
    Jo det är en hel del och sen blir det mycket prat och tänk nu när vi har bestman här sen i fredags. Vi är de första i skyskonskaran som gifter sig och de första i vänskapskretsen så det ligger ju inte undermedveten stress runt det med. Men men jag är ju piggare nu och har fått behålla all mat så det ska nog gå vägen. ta vara på vilostunderna som blir helt enkelt innan ;) Tack för omtanken!

• nrkpgbrud

Tänkte jag skulle dela med mg hur det vart med servettblommorna väl på plats ;)

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)