Inlägg från: Retrobohem |Visa alla inlägg
  • Retrobohem

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Vara placeringskort ska vara festhaftena med en snytt retrotyg knutet runtom, samt en slat sten, eller en bit av en bjorkstam, eller plankbit, eller papper med rostig spik eller skruv pa. Lite blandat. Istallet for lopare i mitten ska vi ha plankor, kvistar och drivved som vi samlat sjalva. Blockljus far sta ratt pa bordet och antingen koper vi billiga lakan eller sackvav eller hyr vi dukar fran en restaurangskola. Jag ska ta skott fran nagra grona vaxter hemma och satta i glasburkar. Festhaftena gor vi sjalva och printar hemma, kanske pa nat finare papper.
    Som tur ar har vi en gard med en lada full av gamla prylar, darifran kan vi plocka fina saker, men se er om och se vad man kan lana ihop till dekoration av kompisar och familj, kandelabrar, vaser, skalar for ljus eller blommor.
    Har man ett fargtema kan det binda ihop allt, aven om det ar olika lopare i mitten, eller olika  monstrade vaser osv. Nagra kompisar som gifte sig tidiare hade kvar 40 salt och pepparkar, de far vi lana.

• Retrobohem

Jag fortsatter, min klanning ar fran Etsy, blir uppsydd efter mina matt, med frakt 370 dollar. Skorna fyndade jag pa HM for 50 kronor. Ska dekorera baltet med harblommor och broscher jag har hemma. Pa Etsy finns massa fina billiga saker, ska kopa blomtiara dar for nagra hundringar, man kan ju aven gora en egen. Tarnorna har kopt klanningar pa MQ for 500 kronor, brudgum och marskalk syr upp kostymer hos en thailandsk skraddare som kommer till Norge ett par ganger per ar.
    Vi skippar forratt och har istallet snittar vid ankomst, en kompis som jobbar pa restaurang koper in alla matvaror. Flera olika personer bakar tartor, vi ska plocka egen svamp, egna bar och gora egen gele till middagen. Koper potatis fran en gard i narheten. Jamforde priser hos olika fotografer.
    Mitt rad ar att tanka lite outside of the box, se er omkring vad som kan anvandas i narheten. Tank snarare pa vilken ton och stil ni vill ha pa brollopet, klader och dekorationer an att lasa fast er vid enstaka dyra prylar eller ideer. jag ville ha guldsandaler, sa fanns det ett par pa Hm, perfekt! Jag ville ha blomigt skarp, det ingick ett skarp i klanningen, da dekorerar jag det sjalv!

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)