Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
AnnMurr skrev 2012-01-11 19:50:29 följande:
Vi ligger på lite över 40-tusen för ca 70 personer, allt inräknat. Blev skillnad på priserna på både frisör och tårtorna när jag inte nämnde bröllop. Vi behöver ingen tårtställning, och ifall vi senare känner för det, kan vi hyra en själv. Ska inte ha någon slöja, så ringde frisören och bad om tid för en festfrisyr. Från 4000 kr sjönk priset till 800. Tårtorna sjönk till 1000.Vår tema kommer att vara silver, svart, vitt, elfenbensvitt.
Hotell: frågade först via email om att boka rum för 80 bröllopsgäster. Då fick jag ett pris som var 200kr MER per rum än deras vanliga priser. Trodde lixom att man skulle få grupprabbat. Sedan ringde jag och sa att jag ordnade resor med en grupp svenskar till Italien (där vi bor) och att det kan mycket väl hända att jag fixar fler resor dit där om vi är nöjda. Hopsan blev priset -300kr/rum. Dvs 500krs skillnad PER RUM om man sa "bröllop". Blommor: Även här höjs priset rejält. Hår och make-up: Jag har också märkt en markannt skillnad mellan fest-make up och bröllops-make up i pris! Jag var modell i flera år och gjort både bröllopssminkning/hår och vanligt och överlag är där ingen skillnad i qvalitet. Fotograf - tyvärr går det inte att undvika att säga det för dom lär ju märka det, men kollar man i prislisterna är det ofta x5 så mycket för samma tid. Varför??
Det finns säkert en massa andra ställen man ska undvika att säga ordet bröllop! Har ni några andra erfarenheter?