• Helenis

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Jag tänker löpa snittblommor från Blomsterlandet och binda egen bukett. De har väldigt bra kvalité på sina rosbuketter bla. Tycker det skall bli riktigt kul. Har aldrig gjort det förut, men är bra på praktiska saker så tror det kommer funka helt okej. skall göra en provbukett först. skall testa att göra denna kvällen innan och ställa i kyl. Blir inte provbuketten bra gör jag den riktiga på mosrgonen samma dag som bröllopet tänkte jag.

Tårtan gör jag själv en månad innan och fyser in. Tar fram och dekorerar kvällen innan och lämnar i lokalen så får den tina i kylen över natten.

Köper dekorationer och dyl på rea och lägger i en sparlåda.

Skall sy egna stolsöverdrag. Eller bara fålla kant egentligen. Har provknutit så det behövs inte sys så mycket för det skall bli bra.

Skall sy servetter av fyra mönstrade dukar jag köpte på rean. De är vita och har blommor i fuschia som färgtemat. Tänkte även göra servettringar av toa/hushållsrullar. det kommer inte synas vad det varit de skall härdas med lim och kläs helt med sidenband och dekoreras med metalltråd med pärlor.

Gör alla inbjudningskort, vigselprogram, festhäften själv, men vet inte om det är så vidare lönsamt då jag lagt ner en hel del på material och verktyg för att göra dessa.

Vi skippar dessert eftersom vi har tårta och vickning senare på kvällen. Det känns som en onödig utgift.

Ringarna skall vi smälta ner från guld vi har. Killens konfirmationsring och mitt komfirmationskors.. smycken ingen av oss använder. Dock tror jag det kostar en hel del ändå att få det fixat, men det är klart det blir billigare än om vi inte hade haft guldet.

Skall kolla om någon av mina vänner är bra på smink och hår och sugen på att hänga med mig under dagen och fixa det. Kan ju bli lite mysigt. Annars gör jag det hos någon proffessionell.. vill ju att det skall hålla hela kvällen.

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)