Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)
Vi kommer att ha ett budget bröllop då vi bara vill ha närmaste familjen + vännerna där så jag skulle tro att vi blir runt 40 personer.
Lokal: hemma i trädgården, vigseln antingen hemma eller vid en sjö ca 100m bort
Bord/tält/stolar: Hyr bord och stolar från en bygdegård i närheten för 400:- och eventuellt köper ett stort parttält för 2000:- vid risk för regn annars struntar vi i det.
Inbjudningskort: Vi gör egna, jag har beställt både dekorationer och material för injudningar och bordsplacering från panduro för 1000:- (men då är det mycket dekorationer inräknat och handlat på 50% rea)
Vigselringar: titanringar (vilket passar mig med så mycket hudallergier alldeles perfekt) , vi har satt budgeten på 3000:-
Klänning: Köpte en vintage från 50-talet i perfekt skick (väntar på att få hem den nu) för 2100:-
Skor: Jag köpte skor för 400:- men funderar nästan mer på att vara barfota när vi ändå ska ha det utomhus
Mannens kläder: Ingen som helst aning, han behöver nya men är kortare och smalare än de flesta som det blir nog den svåraste posten att hitta
Fotograf: Har bokat en fotograf för porträtten för 4000:- resten av korten från familj och vänner ta
Alkohol: Åker till tyskland, ca 3000:- (eller? Jag har ingen koll på vad det går på)
Mat: 5000:- Alternativt önskar vi oss det av mina föräldrar i bröllopsgåva
Hår: Fixar hår och smink själv, men köper en blomsterkrans på etsy för 400:-
Blommor: Ska fråga en bekant som är florist om hon kan ge ett kompispris, annars tar jag någon enklare bukett för ca 600:-
Är det något vi missat?