• Tinzi

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Imke1977 skrev 2011-10-25 21:24:51 följande:

JÄKLARS va ledsen jag är nu Idag kom tärnklänningen som vi beställde från en UK site. Tydligen sys dom upp i Kina. Den va superfin och välsydd. MEN, den va i TOTALT fel färg! Jag hade beställt en lilac/lavendel och hem kom en rosa klänning!   1500 kr åt helvete.... Känner mig så less. På sidan står saker som att dom inte accepterar att ta tillbaka klänningar om det är fel på färg eller storlek
    Ser ni nått som är lila i den här klänningen?

FY vad trist! Jag skulle ändå prova att klaga då det inte är lila för FEM ÖRE! OM det inte lyckas, FÄRGA dem lila i TVÄTTMASKIN (ej för hand)

Lycka till!
  • Tinzi
    daniiel skrev 2011-10-27 01:34:38 följande:
    Vi gjorde ett till varje gäst. Du har inte kollat upp vad det skulle kosta om du gjorde ett i tex publisher och sedan fick det utskrivet på ett typ tryckeri? Så gjorde vi och fick alla våra häften, 65 festhäften och 65 vigselprogram, för drygt 400kr.
    OJ! Var någonstans!?!?
    Billigaste jag har hitta är 1000 kr för 100 festhäften...

Får man det utskrivet på båda sidorna och så som man vill ha det? (de ordnar?)
  • Tinzi
    daniiel skrev 2011-10-27 09:10:24 följande:
    Ett litet lokalt tryckeri. Man var ju tvungen att ha med sig det färdiga häftet så att säga, men vi gjorde ju massor med provutskrifter för att få allt precis rätt osv. Jättesmidigt tyckte vi :)
    Oki vart ligger det då? Nära göteborg, borås lr sthlm kanske?;)

Jo mitt är ju alltså helt färdigt, men man kan ju inte själv ha på båda sidorna utan det måste ju göras i tryckerier eller?
  • Tinzi
    JNT skrev 2011-10-28 16:06:15 följande:
    Det här med avgift vid borgerlig vigsel varierar mycket mellan kommunerna. Vissa tar alltid ut en avgift, andra gör det aldrig. Vår vigselförrättare utgår från Gislaveds kommun och har vigselrätt i hela landet. där kostar inte själva vigseln någonting, men man får betala reseersättning om man gifter sig i en annan kommun än Gislaved. I vårt fall blir det kanske högst 150:-. Billigt och bra tycker jag! :)
    oki va bra :)

Vår skall ha 500:- i handen i ett kuvert antar det är för reseersättning mm.
  • Tinzi
    RedHead skrev 2011-10-28 09:22:37 följande:
    Enligt mina beräkningar kommer inte vårt bröllop kosta mer än 30000-35000kr :3 Har vi tur ligger det under 30000kr :P
    Samma här å då får vi NOLL hjälp av släkten/vänner :) Fixar allt själva...& tycker inte att jag snålar ngt särskilt....det enda som känns jobbigt är att behöva laga massa mat dagarna/dagen innan.
  • Tinzi
    annapanna88 skrev 2011-10-28 21:37:37 följande:
    Jag blev glad härom dagen när jag gick på stan och av en slump trillade in på lagerhaus där de hade rea på stearinljus i ljusgrönt som ju är vår temafärg :) 2 kr styck kostade dom så köpte 50 stycken! Känns bra att ha det klart :)
    billigt! :)
  • Tinzi
    Brudiframtiden skrev 2011-10-29 07:03:46 följande:
    Tinzi, vad ska ni bjuda på och hur många blir ni?
    Vi ska lite enkla snittar ( 2 sorters bröd som vi lägger 2 oika röror på)

Sen hemmagjord potatisssallad, krämig pastasallad, (=billigt) rökt lax, kycklingpsett, tomat & mozzarellasallad. That´s it (bröd, smör , ost också iof)

Har räknat ihop det till 2500-3000 för alla ingredienserna. Laxen/Kycklingen som är dyrast... 
  • Tinzi
    Cosy skrev 2011-11-03 14:31:33 följande:
    Bästa tipsen som sagts flera gånger är att skapa en budget. då ser man exakt vad man kan lägga på saker för att få allt att räka till.

Någon som har räknat ut sin budget på mat och dryck?
    Vi har lite svårt att räkna ut den eftersom vi inte riktigt bestmt menyn än. Men det sak bli buffe med förätt och godisbuffe. Någon som ska ha liknande
    2500-3000 för själva maten för 88 personer. Då gör vi krämig pastasallad, potatissald, kycklingpsett, tomat & mozzarella sallad.

Sen 400 för bröd på ett bageri.

1500:- för tårtorna på city gross...så det går åt en hel del på maten.

Sen godisbuffén några hundra, vi letar billiga godisaffärer just nu...
  • Tinzi
    Imke1977 skrev 2011-11-03 19:37:53 följande:
    Jag måste bara få fråga hur ni lyckades få tårtor till 88 personre för bara 1500 kr? Nyfiken och intresserad såklart
    De är superbilliga på CityGross 1320:- faktiskt = 15 kr biten, vanlig prinsesstårta som jag ber dme göra vit :)
  • Tinzi
    Imke1977 skrev 2011-11-04 10:49:35 följande:
    Ahh du lämnade ordet bröllopstårta utanför alltså? jag ska nog oxå göra det. hehe
    näe de vet, men de bryr sig inte :) Jag sa att jag ville ha vita prinsesstårtor bara till mitt bröllop :)
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)