• Styrka

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Imke1977 skrev 2012-01-05 18:34:25 följande:

Det verkar stört OMÖJLIGT att få tag på en sminkös här i Gävle. Har verkligen letat överallt och sökt igenom mina vänner om nån känner någon. Har kontaktat dom jag fått tips om men INGEN har svarat.
    Så, nu har jag ändå fått boka in mig på make up store för 1495!!! Och jag som hittade en jättebra och billig hårfrissa för bara 700 kr inkl provuppsättning. Nu blir det ändå massa pengar.... Suck.
    Visserligen får jag smink för 495 kr och så är det provsminkning till oxå. Men ändå..... Blääää

Jag kollar igenom budgeten hela tiden och verkligen söker och söker efter sätt att spara pengar. Men jag vette sjutton om vi kommer kunna hålla budgeten..... Jag hoppas, men vi får se.

Kolla med frisöer om inte hon gör smink oxå då? Det är inte helt ovanligt att frisörer gör det...
  • Styrka

Jag köpte min bukett på artflowers! Jag älskar vitsippor, men gifter mig i juli då de har vissant för länge sen, så döm om min lycka när min drömbukett fanns för en hundralapp!

• Styrka
    Sara1291 skrev 2012-01-31 10:19:44 följande:
    Åh vilken bra hemsida!
    Har hittat dessa ringar där: 
    www.bradford.se/product_info.php/info/p522_Di... 
    och funderar på att köpa antingen dem eller den som du beställt. Kan du lägga upp en bild på din ring när den kommer fram ?? :) 
    Jag har oxå dregglat lite över denna ringen faktiskt, men jag har redan min ring, och jag älskar den. Men hade jag inte redan heft den så hade jag kört på denna, utan tvekan! Jag ser oxå gärna en bild IRL sen!
  • Styrka

Nu gick det för fort, mitt inlägg var till Rosi...

• Styrka
    augusti2012 skrev 2012-01-31 21:26:00 följande:
    Från och med imorgon har jag köpstopp om det inte gäller bröllopet :) 
    Får inte köpa mer än mat och så hem. Och kläder till sonen.
    Inga kläder mm till mig eller min m2b eller inredning till hemmet.

Någon mer som vill joina mitt köpstopp :)  
    Inte en chans! Jag tar alla chanser jag kan att sprida ut bröllopsutgifterna lite så att inte allt hamnar i en klump frampå vårkanten/början av sommarn!
  • Styrka
    hsmamma skrev 2012-02-12 20:15:21 följande:
    m.lightinthebox.com/A-line-Straps-Floor-lengt... Vad tycker ni om denna? Fast jag är plussize?
    Jag skulle nog snarare säga att den här klänningen sitter bättre på en plussize-tjej än en giraff-tjej! Den var assnygg! Om du älskar den, go for it!
  • Styrka

Beställ den nu, ha den hemma i garderoben tills det är dags? Då känns det dessutom som att en stor post i bröllopsbudgeten kan strykas, eftersom ni redan köpt klänningen!
    risken är ju att du hittar någon du gillar ÄNNU MER, men i så fall kan du ju sälja klänningen... Lycka till!

• Styrka
    Rosi; den där ringen har jag oxå gått och ögat på! hur känns den att ha på sig, jag funderar på om insidan är obekväm? Hur bred är den, och hur tjock? Den är verkligen superfin, och ovanlig och personlig! Helt underbar!
  • Styrka
    BlomAnna skrev 2012-03-16 23:10:02 följande:
    Jag bor också i Göteborg. När gifter du dig och vad vill du ha hjälp med?
    M o J 2012 skrev 2012-03-17 09:53:56 följande:
    Jag gifter mig inte förrens om ett år, så jag har inte kommit så långt i planerna än att jag vet vad som kan "hjälpas till med".
    När och var gifter ni er? Om det passar, så kan jag hjälpa till med sånt som har med fest och göra, inna, under och efter!
    Jag bor oxå i Göteborg, och kan mycket väl tänka mig att hjälpa till, både jag o min m2b! Vi kan hjälpa till med servering och/eller städning tex?
    Vi gifter oss 7/7 2012 och skulle behöva hjälp 8/7 med städning av lokalen! Är det nån som skulle kunna tänka sig att byta tjänster med oss?
  • Styrka

BlomAnna och MoJ, vi skulle ju kunna byta tjänster med varandra! Är det nåt ni behöver hjälp med?

• Styrka
    M o J 2012 skrev 2012-03-18 10:19:15 följande:
    Jag hjälper gärna till om jag är hemma den helgen ni gifter, är dock osäker på hur det är just den helgen 7-8/7.
    Var är lokalen som behöver städas?
    Jag har inte kommit så långt än med hur vårat bröllop blir, så jag vet inte ännu vad för hjälp vi kan tänkas behöva. Kanske framtagning av buffé, avdukning, hår... svårt och vet än.
    Ledsen, men nu har jag redan hunnit spika med Tinzi om hjälp med bröllopsbestyr. Vi ska hjälpa henne med servering 12/5 så hjälper hon oss med städning 8/7.
    Du råkar inte kunna spela tvärflöjt? Eller ha ett par gamla låga gympabänkar i garaget som vi kan få låna? Vi behöver sittplatser t vigselplatsen...
  • Styrka

Tinzi skrev 2012-03-18 18:40:20 följande:

Sedärja, nu har både Operfekt och BlomAnna hittat varandra i en annan tråd. Ni ses i Maj vet ni va? :) På mitt bröllop!
    Och jag och min sambo oxå! Vad roligt!
  • Styrka
    Pernillaaa skrev 2012-04-08 18:50:02 följande:

Jag har själv beställt från Spritovin.se och det tog 2månader för leverans, något som skulle ta en vecka. Frakten då låg på 5kr/kg, nu ligger det nog på 7-8kr/kg tror jag.

MEN vad jag förstått det som så är det rätt ofta just deras transporter stoppas i tullen och då åker man dit på att betala tullavgifter, moms och skatt.

Aj då. Det där med fraktkostnaden hade jag missat. 7-8 kr/kilo blir ju svindyrt om man ska köpa alkohol till ett helt bröllop! Förvånad *överväger plötsligt en tysklandsresa med brorsan som är lastbilsförare*
  • Styrka
    drömmer skrev 2012-05-05 22:39:27 följande:
    Inte mycket happenning här längre .

Vill tipsa om att HM har snygga och bra kostymer just nu. Min sambo har precis köpt en grå därifrån och den är SÅ snygg. Den är tunn och tight om mn jämför med en "vanlig" kostym kanske, men den passar honom så mycket bättre än andra han testat. Åh så snygg han blev . Gick på ca 750kr!  Som hittat !!
    Tack för tipset! Såg du om de har vita kostymer oxå? hittar inte det på hemsidan, däremot vita kostymbyxor, så jag tänker att nog borde de väl ha tillhörade kavaj, att de bara är slutsålda just nu?
  • Styrka
    drömmer skrev 2012-05-06 21:36:01 följande:
    Kollade tyvärr inte . Hade spanat in denna tidigare i våras och tänkte köpa den på hemsidan men den tog slut snabbt nu när de hade 25% på en vara så jag var snabb som tusan in i butik . Men de brukar ju få in vita kostymer så det borde de ju ha?
    Vi får gå o kolla! Tack för tipset i alla fall!!
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)