• fasit

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

Drömmer: var det ringen under du tänkt från början?Vad kostade den? Letar också efter en liknande ring.

• fasit
    augusti2012 skrev 2012-01-14 14:16:10 följande:
    idag är hotellnatten bokad :) :) 
    Kostar 2000 kr. Men vi är inga som sover på hotell annars. Och jag tog lyxsviten med sen utcheckning.
    Intalar mig själv att jag får dra in på något annat. :)

Fick hem min röda matta igår.
    Super nöjd. tejp under som gör att den kommer sitta bra fast i marken. :) 

Eftersom vi är studenter jagade jag lite studentrabatter förra veckan. Jag har inte bokat än men jag hittade vanligt hotellrum för 695kr för en natt. Vi ska anordna brunch dagen efter så vi kommer inte vara på hotellet speciellt länge på morgonen så ja, men det känns roligare att sova där än hemma hos mina föräldrar eller i en bäddsoffa i en friggebod..
  • fasit
    Just Me skrev 2012-01-20 23:58:59 följande:
    Jo, vi ska oxå laga maten själv, just för att slippa en prislapp på 20-25000. Vi lägger hellre dem pengarna på annat roligt Plus att vi vet att vi kan göra lika god mat själva, så känns som en onödig kostnad. 

Har inte räknat klart hur mycket det kommer att gå på per person, men det blir inga hiskeliga summor inte  
    Jag antar att ni ändå kommer ha folk som hjälper till i köket. Vad ska ni ge dem som tack? betalning?gåva?Vi kommer ha en ansvarig, 2 andra vuxna och sen 3-4 vänner till mig, men jag vet inte hur mycket vi ska ge dem upptäckte jag nu när ja skulle fylla i lite fler poster i budgeten.
  • fasit
    Cicci90 skrev 2012-01-21 10:12:44 följande:
    Vi kommer att ha fem-sex personer som hjälper oss med köket. Kommer att ge dem varsin blomma och varsitt presentkort på en välkänd resturang där vi bor. Den kommer att vara på ca 170 kr.
    Ok, det låter ju bra. Jag tror vi kommer ge lite mer till den "ytterst ansvariga" kanske strax över 1000. Min mamma är den som jag diskuterar mest med vad det gäller mat och kökspersonal och vi har inte riktigt samma uppfattning om saker och ting. Jag tycker kanske 1000 till "chefen" kanske något presentkort på typ 500 till det vuxna paret och sedan planerar jag att göra en liten goodie-bag till mina kompisar:) Hoppas de blir nöjda! Tycker du man ska fråga innan om de vill ha betalt?
  • fasit
    hsmamma skrev 2012-01-24 15:46:33 följande:
    Inte läst hela tråden, svarar inte på inlägget ovan, utan skriver vår budget, tror ni det funkar? Borglig vigsel Lokal: 200 kr Klänning: om jag vågar beställa en kinaklänning ca 1000 kr, annars 2500 kr Kostym: har sambon redan, blir skjorta, slips, skor, kanske väst. 1000 kr Barnens kläder ca 1000 kr Dekorationer: 500 -1000kr, tänker köpa från ebay Mat: egen kallbuffe 1500 kr Tårta el cupcakes: 800 kr el vad det kostar baka själv Bukett: 500-1000 kr, min syster gör den Hår: 1000 kr Hotell+middag: 2500 kr Ringar: 1000 kr, från www.guldklippet.se Vi kommer ha fm bröllop, bjuda på kallbuffe, på em, åka,själva till hotellet för middag. De gäster som vill äta m oss får det. Vår budget ligger på 15000-20000
    Är du nöjd med din ring? Funderar också på att beställa ringen därifrån.
    Tack för hjälpen!
  • fasit

Bra med vänner som kan hjälpa till att tex pyssla ihop inbjudningskort. Det känns bra att ha föräldrar och vänner som hjälper till! Tror man tjänar mycket på det i längden!

• fasit
    drömmer skrev 2012-03-15 22:33:39 följande:
    Att hjälpa varandra låter ju toppen ! Jag bor i Blekinge! Ska dock inte gifta mig förrän nästa år, men önskar folk som vill sjunga i kyrkan eller hjälpa till med serveringen osv.
    Var i Blekinge bor du?
  • fasit
    AnnL skrev 2012-04-18 08:40:11 följande:
    Bra tips!! Själv uppsakttar jag alkoholfritt alternativ innan middagen Solig
    Bra! Vi vill gärna ha en alkoholfrivälkomstdrink och även alkoholfria alternativ under hela festen. Många gäster kör bil och många dricker inte alkohol. jag letar efter bra recept på typ någon slags bål till fördrink, förslag?
  • fasit
    Wirre 81 skrev 2012-04-18 22:30:07 följande:
    Vi brukar göra en supergod bål på sommaren.
    får se om jag kommer ihåg innehållet:
    * vin (en flaska) eller alkoholfri cider (1½ l)
    * fruktsoda/sockerdricka (1½l)
    * en koncentrerad flädersaft (på tetra 2 dl) 
    * frysta bär av valfri sort

super gottigt att dricka på sommaren iaf 
    Tack! Det ska jag testa!
  • fasit

Hej! Om jag vill köpa föear saker av samma säljaren på ebay, hur gör jag då? Jag hittar liksom ingen "lägg i varukorgen"-funktion utan man kan bara välja att gå direkt till betalning..

Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)