• Cosy

Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)

silver och vitt kommer säkert efter nyår då allt ska glittra i silver^^

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Cosy

Jag köpt min klänning idag från cams i skövde http://www.camsmodehus.se/klanningar.html.
    Den kostade under 3000kr har tyvär ingen bild det var foto förbud i affären. Så om ni letar klänning i närheten så borde ni ta en titt ditt.

• Cosy

Kan man inte helsteka den som man gör med fläskfile och skära upp den i skovor innan servering

• Cosy

jag är så dålig på just vin.

Men om du utgår från att bjuda på något som du själv tycker om.
    För om man bjuder till bröllop och bjuder på sådant man själv tycker om så kan det inte bli så många fel i det. Blir säkert halshuggen av den kommentaren men änså.

Varför ska vi bli oroliga för vad andra tycker när vi försöker göra det bästa av det vi har. Kan vi "bara" bjuda på ett knäckebröd med en sill bit cream frech och lite rödlök så får vi göra det.(den kombinationen är inte helt fel). Sen att man får höra av sin mosters man inte gillar att löken var skuren på fel sätt eller att det var en simpel rätt ska man strunta i för man gjorde det man själv tyckte var bäst

• Cosy

vad jag förstår är det enklast att catera huvudrätten, speciellt om man vill ha den varm och göra det andra själv. Tillbehör och liknande.

Enkla förätter kan vara sallad eller paj. Saker som kan göras någon månad i förväg och sedan läggas i frysen så att man slipper lagga mat veckan innan. Vi har fundering på en paj bit med lite sallad till eftersom vi inte vill attt gästerna kastar sig över buffen hungriga utan att de har något i magen. Paj är enkelt att göra och går att förändra i alla möjliga former och smaker. 

En bra förrätt som är enkel och billig är de som varje portion inte behöver mycket tid eller kostar så mycket. Som jag redan skrivit så är paj ett bra exempel. en form görs på en gång och beroende på storlek räcker den till 4-8personer som en förätt. Förräter som kräver massa förberedelser och tid per portion bör inte övervägas eftersom de kommer vara enorma enrergi slukare.

Efterätt kan man göra en  pensionärs bakelse vilket är en rulltårta-skiva med lite grädde och frukt, chokladpudding, 

• Cosy

vi ska ha popcorn och sockervadd när gästerna anländer^^ det är det ingen som väntar sig på ett bröllop

• Cosy

Bara för att späda på ditt dåliga humör lite mer så vill jag tipsa om en Frisör i skövde som tar 2000kr för frisyr och sminking Hår och Hair, hon gjorde min uppsättning och sminkning till balen.

• Cosy

vad har ni för budget på trycksaker... inbjudningskort, tackkort, festprogram vigselprogram och dyl.

• Cosy
    Imke1977 skrev 2012-01-10 14:17:14 följande:

Jag kommer göra alla trycksaker mestadels själv.
    Festprogrammet ska min svägerska göra. Och det kommer bli ett A5 format. Önskar jag kunde göra det sådär stående format.. Men då får jag ingen hjälp för det kan hon inte grejja. Iallafall är det enda jag behöver grejja tjocckare papper till framsidan och baksidan. Kanske max 100 kr?
    Inbjudningskorten ska jag oxå göra själv. Tror porto blir det dyraste där nästan :-P Gissar på iallafall runt 400 kr blev det.
    Tack korten gissar jag på att vi faktiskt kommer beställa över nätet. Blir kanske dyrt... vi får se hur vi gör.
    Kyrkoprogrammen gör vi själva. Max 100 kr.

så du kommer lägga 600kr plus tackkort
Svar på tråden Vi med budget på under 40 000. Hur gör man? tips idéer bilder :-)